КУРСОВІ РОБОТИ

МЕТОДИЧНІ РЕКОМЕНДАЦІЇ ДО НАПИСАННЯ ТА ЗАХИСТУ КУРСОВОЇ РОБОТИ

Орієнтовна тематика

курсових робіт з педагогіки 

для студентів спеціальності 013 «Початкова освіта» (ОР – бакалавр)

 2021-2022н.р.

  1. Компетентністний підхід у новій  українській школі.
  2. Формування основ гуманістичної моралі  учнів у новій українській школі.
  3. Партнерство  між школою та батьками в новій українській школі.
  4. Шляхи впровадження інтегрованого навчання в новій українській школі.
  5. Організація проєктного навчання в новій українській школі.
  6. Розвиток критичного мислення  молодших школярів.
  7. Розвиток системного мислення  молодших школярів.
  8. Розвиток ініціативності молодших школярів.
  9. Розвиток у молодших школярів здатності  співпрацювати з іншими людьми.
  10. Формування екологічної  компетентності молодших школярів.
  11. Формування  інформаційно-комунікаційної  компетентності молодших школярів.
  12. Формування  громадянської  компетентності молодших школярів.
  13. Формування  соціальних  компетентностей  молодших школярів.
  14. Формування здорового способу життя учнів початкової школи.
  15. Формування культурної компетентності учнів початкової школи.
  16. Формування підприємливості  та фінансової  грамотності молодших школярів.
  17. Розвиток творчих здібностей обдарованих дітей молодшого шкільного віку.
  18. Шляхи впровадження педагогіки партнерства в новій українській школі.
  19. Етапи та умови розвитку пізнавальних інтересів  молодших школярів.
  20. Організація освітнього середовища в новій українській школі.
  21. Забезпечення права вибору учнів у новій українській школі.
  22. Формування спільних цінностей учнів нової української школи.
  23. Участь молодших школярів в організації освітнього середовища нової української школи.
  24. Розвиток відповідальності учнів початкової школи.
  25. Шляхи реалізації діяльнісного підходу на уроках у початковій школі.
  26. Формування міжпредметних компетентностей молодших школярів у процесі тематичного навчання.
  27. Особливості оцінювання навчальних досягнень учнів початкової школи.
  28. Шляхи залучення батьків до освітнього процесу в новій українській школі.
  29. Реалізація  принципу  дитиноцентризму в новій українській школі.
  30. Формування загальнолюдських цінностей в учнів початкової школи.
  31. Формування національної гідності в учнів початкової школи.
  32. Формування поваги до рідної мови і культури  у молодших школярів.
  33. Формування шанобливого  ставлення до довкілля  у молодших школярів.
  34. Розвиток емоційного інтелекту в учнів початкової школи.
  35. Формування лідерських якостей учнів початкової школи.
  36. Формування самоконтролю  учнів початкової школи.
  37. Розвиток навичок ефективного спілкування у молодших школярів.
  38. Розвиток умінь розв’язання конфліктних ситуацій в учнів початкової школи.
  39. Розвиток емпатії у учнів молодшого шкільного віку.
  40. Розвиток  толерантності  в учнів молодшого шкільного віку.
  41. Формування мотивації до навчання в учнів початкової школи.
  42. Розвиток  умінь  використовувати нову інформацію в учнів початкової школи.
  43. Шляхи залучення дітей до організації освітнього середовища в новій українській школі.
  44. Реалізація внутрішньопредметної інтеграції в новій українській школі.
  45. Реалізація  міжпредметної  інтеграції в новій українській школі.
  46. Контент-орієнтована інтеграція в новій українській школі.
  47. Фомування самостійності учнів молодшого шкільного віку.
  48. Використання формувальногго оцінювання в початковій школі.
  49. Форми вербального оцінювання в початковій школі.
  50. Формування контрольно-оцінювальної діяльності молодших школярів у процесі становлення навчальної діяльності.
  51. Використання технології портфоліо в початковій школі
  52. Способи залучення батьків до освітнього процесу в початковій школі.
  53. Шляхи формування індивідуальних програм розвитку  для дітей з особливими освітніми.
  54. Особливості співпраці з батьками дитини з особливими освітніми потребами.
  55. Проблема полікультурного виховання учнів сучасної початкової школи.
  56. Формування та розвиток патріотичних почуттів в молодшому шкільному віці.
  57. Формування соціокультурного розвивального середовища в сучасній початковій школі.
  58. Гірська школа як середовище навчання і виховання молодших школярів.
  59. Використання засобів етнодидактики у навчально-виховному процесі початкової школи.
  60. Особливості організації навчально-виховного процесу в гірській початковій школі.
  61. Розвиток особистості молодшого школяра в умовах гірського середовища.
  62. Етнокультурні чинники розвитку особистості молодшого школяра.
  63. Становлення і розвиток шкільної освіти в умовах гірського середовища.
  64. Зміст, засоби та форми естетичного виховання молодших школярів.
  65. Шляхи вдосконалення фізичного виховання учнів початкової школи в процесі навчання.
  66. Місце народної педагогіки в естетичному вихованні молодших школярів.
  67. Народні ігри як чинник фізичного вдосконалення молодших школярів у позакласній роботі.
  68. Формування фізичної культури молодших школярів засобами етнопедагогіки.
  69. Екологічне виховання учнів молодшого шкільного віку: зміст, форми та методи реалізації.
  70. Сутність та зміст економічного виховання учнів початкової школи.
  71. Особливості розумового виховання учнів  початкової школи.
  72. Використання етнографічних матеріалів у розумовому вихованні молодших школярів.
  73. Методи перевиховання учнів початкової школи (за творами А.Макаренка).
  74. Творче використання ідей педагогів-новаторів у розвитку розумових здібностей учнів.
  75. Вдосконалення форм і методів національно-патріотичного виховання молодших школярів.
  76. Основні напрями позакласної виховної роботи з учнями початкової школи.
  77. Виховний характер навчання і шляхи його оптимізації в початковій школі.
  78. Нетрадиційні форми організації виховного процесу в сучасній початковій школі.
  79. Організаційні форми позакласної виховної роботи з учнями молодшого шкільного віку.
  80. Особливості соціалізації особистості учня початкової школи.
  81. Організація навчально-виховної роботи з педагогічно занедбаними дітьми.
  82. Система роботи з педагогічно занедбаними учнями в умовах початкової школи.
  83. Система роботи початкової школи з обдарованими дітьми.
  84. Форми та методи роботи з обдарованими учнями.
  85. Педагогічні умови ефективного використання заохочення та покарання як методів виховання молодших школярів.
  86. Шляхи та засоби оптимізації естетичного виховання молодших школярів.
  87. Використання міжпредметних зв’язків в екологічній підготовці учнів початкової школи.
  88. Функції громадських і дитячих організацій у вихованні молодших школярів.
  89. Самовиховання учнів молодшого шкільного віку: зміст та педагогічний супровід.
  90. Розвиток пізнавальної активності учнів початкової школи у процесі навчання..
  91. Дидактичні засоби підвищення  пізнавальної активності школярів у навчанні.
  92. Оновлення змісту та методів навчання  в сучасній початковій школі.
  93. Проблемне навчання   в початковій школі.
  1. Роль проблемного навчання у розвитку здібностей обдарованих дітей.
  1. Методи стимулювання навчально-пізнавального інтересу в учнів початкової школи.
  2. Шляхи використання пізнавальних ігор у навчальному процесі початкової школи.
  3. Педагогічні умови ефективного використання наочності у навчанні молодших учнів.
  4. Особливості реалізації індивідуального підходу до учнів молодшого шкільного віку.
  5. Розвивальний характер навчання в початкових класах та умови підвищення його ефективності.
  6. Особливостірозвитку пізнавальної активності молодших школярів у процесі навчання.
  7. Використання етнопедагогікив сучасній початковій школі (за М.Стельмаховичем).
  8. Проблемне навчання і можливості його здійснення в початкових класах.
  9. Проблема диференціації навчання в початковій школі.
  10. Психолого-педагогічні засади підготовки дітей до навчання в школі.
  11. Гуманізація навчання в початкових класах.
  12. Система принципів навчання, їх реалізація на уроках у початкових класах.
  13. Організація диференційованого навчання в початкових класах.
  14. Особливості диференційованого навчання в початкових класах.
  15. Забезпечення індивідуалізації навчання в початковій школі.
  16. Багатоваріантність структури уроку в початковій школі.
  17. Пізнавальні інтереси молодших школярівта особливості їх розвитку в процесі навчання.
  18. Нетрадиційні методи навчання в початковій школі.
  19. Умови організації нестандартних уроків у початковій школі.
  20. Нестандартні уроки в початковій школі та вимоги до їх проведення.
  21. Шляхи вдосконалення роботи з підручником як методу навчання в початковій школі.
  22. Вправи в системі методів навчання, шляхи  підвищення їх ефективності.
  23. Умови ефективності використання наочності в початковій школі.
  24. Формування навичок самостійної роботи учнів молодшого шкільного віку.
  25. Оптимізація самостійної роботи учнів молодшого шкільного віку.
  26. Застосування інтерактивних технологій у навчально-виховному процесі початкової школи.
  27.  Методи оцінювання навчальних досягнень учнів  початкової школи.
  28. Особливості побудови уроку і методика його проведення в класах-комплектах.
  29. Оптимізація типів і структури уроків у початковій школі.
  1. Педагогічні умови проведення інтегрованих уроків.
  2. Педагогічні вимоги до організації та проведення проблемних уроків у початковій
    школі.
  3. Профорієнтаційна робота з учнями початкових класів.
  4. Розвивальні уроки в початковій школі.
  5. Шляхи інтенсифікації сучасного уроку в початковій школі.
  6. Екскурсія в початкових класах як форма організації навчального процесу.
  7. Домашні завдання в системі початкового навчання, умови підвищення їх ефективності.
  8. Сучасні підходи до вдосконалення змісту освіти в початковій школі.
  9. Дидактичний аналіз компонентів змісту початкової освіти.
  10. Взаємозв’язок навчання, розвитку і виховання учнів у системі навчальної діяльності.
  11. Функції та структура Державного стандарту початкової освіти.
  12. Навчальне середовище і його роль у розвитку особистості учня.
  13. Дидактичні засади народної педагогіки в розвитку особистості молодшого школяра.
  14. Формування світогляду молодших школярів засобами навчальної діяльності.
  15. Шляхи гуманізації змісту початкової освіти.
  16. Дидактична характеристика системи оцінювання якості початкової освіти.
  17. Дидактичний аналіз навчальних технологій у початковій освіті.

142.Реалізація краєзнавчого компонента початкової освіти.

  1. Формування логічного мислення у молодших школярів.

144.Гуманізація навчального спілкування на уроках у початковій школі.

145.Педагогічні засоби стимулювання навчальної активності молодших школярів.

  1. Розвиток пізнавальної культури учнів на уроках у початковій школі.
  2. Компетентнісний підхід до оцінювання навчальних досягнень молодших
    школярів.
  3. Формування самооцінки в учнів на уроках у початковій школі.
  4. Самоосвіта і самовиховання вчителя початкової школи: методи та форми.
  5. Розвиток творчості як компонента педагогічної майстерності в процесі
    професійної діяльності вчителя початкової школи.
  6. Особливості виховання в учнів початкових класів позитивного емоційно-ціннісного ставлення до праці.
  7. Виховання у молодших школярів чесності і правдивості.
  8. Система трудового виховання учнів початкової школи.
  9. Наступність у вихованні дітей дошкільного та молодшого шкільного віку.
  10. Індивідуальний підхід у вихованні молодших школярів та умови підвищення його
    ефективності.
  11. Методи стимулювання позитивної поведінки учнівпочаткової школи.
  12. Методи самовиховання та їх реалізація у практичній діяльності вчителя
    початкової школи.
  13. Значення доручень у моральному вихованні молодших школярів.
  14. Особливості використання методу прикладу у моральному вихованні учнів
    молодшого шкільного віку.
  15. Формування поваги й любові до матері й батька як першочергові завдання
    виховання (за творами В.Сухомлинського).

161.Гра як метод виховання молодших школярів: види та методика використання.

162.Особливості ігрової діяльності учнів початкової школи.

163.Особливості організації морального виховання учнів молодшого шкільного віку.

164.Проблема підвищення педагогічної культури батьків у творах В.Сухомлинського.

165.Виховання у молодших школярів громадянських якостей: зміст, методи та
форми організації.

166.Особливості патріотичного виховання молодших школярів.

167.Форми та методи естетичного виховання молодших школярів у позаурочний
час.

168.Зміст і шляхи естетичного виховання учнів молодшого шкільного віку.

169.Шляхи формування моральної культури учнів молодшого шкільного віку засобами народної педагогіки.

170.Система і методика організації самопідготовки в групі продовженого дня.

171.Шляхи розвитку загальнонавчальних умінь і навичок молодших школярів у процесі навчання.

172.Розвиток творчості учнів початкової школи у процесі виховної діяльності.

173.Роль сім’ї у підготовці дітей до навчання в школі.

174.Форми та методи виховання в учнів міжетнічної толерантності.

  1. Реалізація в початковій школі педагогічного досвіду педагогів-новаторів.

176.Особливості роботи вихователя групи продовженого дня в початковій школі.

177.Шляхи підвищення педагогічної культури батьків.

178.Форми і методи вивчення, узагальнення і впровадження педагогічного досвіду
вчителів початкових класів.

179.Демократизація управління навчально-виховною роботою в початковій  школі.

180.Форми і методи оцінювання навчальних досягнень учнів початкових класів.

Тематика курсових робіт затверджена на засіданні кафедри педагогіки початкової освіти,  протокол №1  від 28 серпня 2019 р.

 

МЕТОДИЧНІ РЕКОМЕНДАЦІЇ ДО НАПИСАННЯ ТА ЗАХИСТУ КУРСОВОЇ РОБОТИ З ВИБІРКОВИХ ДИСЦИПЛІН

ТЕМАТИКА КУРСОВИХ РОБІТ

З ДИСЦИПЛІН ВІЛЬНОГО ВИБОРУ СТУДЕНТІВ

Вибірковий блок 1 «Англійська мова і література»

Методика навчання англійської мови в ПШ

  1. Модернізація змісту навчання англійської мови в початковій школі.
  2. Використання автентичних матеріалів у процесі формування англомовної аудитивної компетенції учнів початкової школи.
  3. Використання ігрових завдань як засобу формування і розвитку граматичних компетенцій учнів ПШ.
  4. Використання Інтернет-ресурсів у процесі формування писемної мовленнєвої компетенції учнів ПШ (на матеріалі англійської мови).
  5. Методика навчання письма на уроках англійської мови в початковій школі.
  6. Формування навичок англійського писемного мовлення на початковому етапі вивчення мови.
  7. Методика ознайомлення учнів 1 класу з фонетичними одиницями англійської мови.
  8. Вироблення навичок каліграфічного письма в першокласників (на матеріалі англійської мови).
  9. Формування навички читання в період навчання грамоти (на матеріалі англійської мови).
  10. Методика навчання раннього читання (на матеріалі англійської мови).
  11. Розвиток мовлення молодших школярів на уроках навчання грамоти (на матеріалі англійської мови).
  12. Методика проведення словникової роботи в період навчання грамоти (на матеріалі англійської мови).
  13. Ігрові ситуації та дидактичні ігри в період навчання грамоти (на матеріалі англійської мови).
  14. Методика опрацювання тексту та сюжетного малюнка на уроках англійської мови.
  15. Збагачення словникового запасу учнів першого класу (на матеріалі англійської мови).
  16. Розвиток творчих здібностей молодших школярів на уроках англійської мови.
  17. Словниково-логічні вправи як засіб розвитку логічного мислення молодших школярів на уроках англійської мови.
  18. Організація самостійної роботи учнів на уроках англійської мови.
  19. Організація позакласного читання молодших школярів (на матеріалі англійської мови).
  20. Особливості уроків навчання англійської мови в малочисельній школі.
  21. Казки Василя Сухомлинського як засіб комунікативної спрямованості уроків англійської мови на початковому етапі навчання.
  22. Реалізація принципу наочності на уроках англійської мови в початковій школі.
  23. Особливості підготовки і проведення нестандартних уроків з англійської мови.
  24. Формування і розвиток умінь та навичок діалогічного мовлення на початковому етапі навчання англійської мови.
  25. Методика формування іншомовної граматичної компетенції учнів початкової школи.
  26. Методика формування іншомовної лексичної компетенції учнів початкової школи.
  27. Нестандартні уроки англійської мови у початковій школі.
  28. Особливості формування монологічного мовлення учнів на уроках англійської мови.
  29. Використання елементів драматизації у процесі формування англомовної діалогічної компетенції молодших школярів.
  30. Навчання монологічного мовлення учнів на початковому етапі вивчення англійської мови.
  31. Шляхи навчання діалогічного мовлення учнів на початковому етапі вивчення англійської мови.
  32. Навчання монологічного мовлення з використанням віртуальних екскурсій на уроках англійської мови в початковій школі.
  33. Сюжетно-рольові ігри як засіб розвитку діалогічного мовлення молодших школярів (на матеріалі англійської мови).
  34. Навчально-мовленнєві ситуації як засіб розвитку діалогічного мовлення молодших школярів (на матеріалі англійської мови).
  35. Формування в учнів 3-4 класів уміння працювати зі словником (на матеріалі англійської мови).
  36. Методика навчання молодших школярів усних переказів (на матеріалі англійської мови).
  37. Шляхи попередження та подолання мовних помилок в англійському усному та писемному мовленні молодших школярів.
  38. Методика ознайомлення молодших школярів із синонімами, антонімами, омонімами, багатозначними словами (на матеріалі англійської мови).
  39. Система роботи із закріплення та активізації англійського словника дітей молодшого шкільного віку.
  40. Дидактичні ігри як засіб активізації лексичного запасу молодших школярів (на матеріалі англійської мови).
  41. Виховний потенціал уроків з вивчення англійської лексики в початкових класах.
  42. Місце і роль аутентичної лексики у системі навчання англійської мови дітей молодшого шкільного віку.
  43. Розвиток пізнавальної активності та самостійності молодших школярів під час ознайомлення із аутентичними творами на уроках  англійської мови.
  44. Дидактичні ігри та конкурси як засіб розвитку пізнавальної діяльності  учнів під час роботи з англійським реченням.
  45. Формування навичок усвідомленого читання в початкових класах (на матеріалі англійської мови).
  46. Формування навичок правильного читання в початкових класах (на матеріалі англійської мови).
  47. Методика роботи з ілюстраціями, загадками, прислів’ями на уроках англійської мови в початкових класах.
  48. Методика використання сучасних навчальних гаджетів на уроках англійської мови в початковій школі.
  49. Нові експериментальні дослідження в галузі методики навчання читання на уроках англійської мови.
  50. Нетрадиційні методики вивчення англійської мови в початкових класах та їх вплив на формування англомовної компетентності учнів.
  51. Методика проведення інтегрованих уроків англійської мови в початковій школі.
  52. Цінність казки як літературного жанру для розвитку творчості та уяви молодших школярів на уроках англійської мови.
  53. Роль прислів’їв та загадок у розвитку творчих здібностей та логічного мислення молодших школярів на уроках англійської мови.
  54. Використання малих фольклорних жанрів на уроках англійської мови з метою формування соціокультурної компетентності молодших школярів.
  55. Активізація розумової діяльності учнів 1-4 класів на уроках англійської мови засобами складання ребусів, загадок, прислів’їв, кросвордів.
  56. Формування в учнів початкової школи навичок читання з використанням технології диференційованого навчання на уроках англійської мови.
  57. Використання виховного змісту казки на уроках англійської мови в початковій школі.
  58. Морально-етичне виховання учнів на традиціях українського та англійського народів на уроках англійської мови (3-4 класи).
  59. Ознайомлення з традиціями і звичаями англійського народу на уроках англійської мови (3-4 класи).
  60. Використання англійського фольклору на уроках англійської мови у початковій школі.
  61. Формування знань про культуру англомовних країн на уроках англійської мови у 3-4 класах.
  62. Формування моральних цінностей школярів на уроках англійської мови як протидія кібербулінгу в початковій школі.
  63. Використання інтерактивних технологій для формування іншомовної комунікативної культури учнів початкової школи.
  64. Використання англійської та американської поезії як засобу естетичного виховання молодших школярів.
  65. Формування критичного мислення учнів засобами інтерактивних методів навчання на уроках англійської мови в початкових класах.
  66. Казка як засіб формування позитивної мотивації учнів до вивчення англійської мови.
  67. Вплив методики Марії Монтессорі на формування країнознавчої компетенції молодших школярів.
  68. Активізація англійського словника молодших школярів під час проведення тематичних позакласних заходів.
  69. Рольова гра як засіб інтенсифікації навчання молодших школярів англійської мови.
  70. Організація позакласної роботи як засіб підвищення мотивації учнів до вивчення англійської мови.
  71. Використання рухливих ігор на уроках англійської мови та їх влив на якість навчання.
  72. Способи презентації граматичного матеріалу в підручниках з англійської мови в початковій школі.
  73. Розвиток навичок усного англійського мовлення молодших школярів засобами гри.
  74. Інноваційні технології навчання іноземних мов як засіб фасилітації формування іншомовної компетентності учнів  початкової школи.
  75. Організація уроку англійської мови в початкових класах за системою М. Монтессорі.
  76. Ситуація як засіб формування соціолінгвістичної та соціокультурної компетенції учня початкової школи.
  77. Формування англомовної комунікативної компетентності молодших школярів засобами цифрових навчальних інструментів.
  78. Формування цифрової компетентності молодших школярів на уроках англійської мови.
  79. Розвиток творчого потенціалу учнів початкової школи засобами англомовних мобільних додатків.
  80. Формування соціокультурної компетентності молодших школярів засобами використання матеріалу дисципліни «Країнознавство».

Вибірковий блок 2 «Практична психологія»

  1. Психологічні особливості адиктивної поведінки молодших школярів.
  2. Казкотерапія у роботі практичного психолога з молодшими школярами.
  3. Формування мотиваційної сфери молодших школярів.
  4. Мотивація як основа ефективності пізнавальної діяльності молодших школярів.
  5. Особливості формування етнічної ідентичності особистості молодшого школяра.
  6. Етнопсихологічні особливості міжособистісного спілкування в початковій школі.
  7. Вплив гірського середовища на розвиток комунікативних умінь учнів Нової української школи.
  8. Етнокультурний потенціал Карпатського регіону як складова професійної підготовки майбутніх учителів Нової української школи.
  9. Формування етнокультурної компетентності молодших школярів.
  10. Теоретичні засади використання гуцульської етнокультури у процесі духовно-морального виховання молодших школярів.
  11. Використання етнокультурних традицій Гуцульщини у навчанні та вихованні молодших школярів .
  12. Сім’я і формування українського національного характеру молодших школярів.
  13. Вплив історичних та релігійних чинників на формування української самосвідомості молодших школярів.
  14. Технології ефективного спілкування у конфлікті.
  15. Внутрішньоособистісні конфлікти та шляхи їх подолання.
  16. Міжособистісні конфлікти у середовищі початкової школи.
  17. Міжгрупові конфлікти та методи їх вирішення.
  18. Чинники конфліктності відносин між батьками і дітьми.
  19. Психологічне здоров’я сучасної сім’ ї.
  20. Роль учителя початкової школи у врегулюванні конфліктів між учнями.
  21. Конфлікти між учителями та учнями, їх особливості, об’єктивні та суб’єктивні причини виникнення.
  22. Булінг як актуальна соціально-педагогічна проблема та шляхи її вирішення.
  23. Підходи до розуміння булінгу як форми шкільного насильства.
  24. Мобінг як форма психологічного насилля у шкільному колективі.
  25. Мобінг – «антидискримінаційний» тренд сучасності.
  26. Профілактика мобінгу в освітньому середовищі початкової школи.
  27. Кібермобінг як сучасна форма агресії в середовищі початкової школи.
  28. Медіація в початковій школі: нові шляхи порозуміння.
  29. Арт-терапевтичні технології у вирішенні конфліктів у середовищі початкової школи.
  30. Особливості та механізми застосування медіа-арт-терапії у вирішенні конфліктів у початковій школі.

Вибірковий блок 3 «Інклюзивна освіта»

  1. Сучасні тенденції розвитку освіти дітей з особливими освітніми потребами в Україні.
  2. Організація психолого-педагогічного супроводу учнів із порушеннями у розвитку.
  3. Особливості адаптації навчального середовища до можливостей учнів з особливими освітніми потребами.
  4. Реформування спеціальної освіти в Україні: соціально-педагогічний аспект.
  5. Особливості функціонування загальноосвітніх закладів з інклюзивним навчанням у Карпатському регіоні.
  6. Шляхи та специфіка організації інклюзивного навчання у закладах загальної середньої освіти.
  7. Чинники впливу на появу різних видів порушень у дітей молодшого шкільного віку гірської місцевості.
  8. Формування психологічної готовності педагогів сільської школи до взаємодії з учнями з особливими освітніми потребами.
  9. Види адаптації та модифікації і їх практична реалізація.
  10. Формування соціальних навичок в учнів з особливими освітніми потребами у процесі їх навчання у ЗЗСО.
  11. Виховання толерантного ставлення в учнів початкових класів ЗЗСО до осіб з особливими освітніми потребами на основі кращих традицій гуцульського етносу.
  12. Упровадження інклюзивної освіти у ЗЗСО сільської місцевості України.
  13. Інклюзивне виховання учнів з порушеннями у розвитку на базі кращого досвіду родинного виховання українського народу.
  14. Професійна діяльність учителя в умовах інклюзивного середовища.
  15. Індивідуалізоване навчання учнів з особливими освітніми потребами та його реалізація на практиці.
  16. Уроки толерантності у школі: зміст, мета та основні завдання.
  17. Педаггогічні умови створення інклюзивного середовища у ЗЗСО.
  18. Співпраця батьків та педагогів навчального закладу у процесі упровадження інклюзивної освіти.
  19. Основні форми, методи та прийоми навчання учнів з порушеннями мовлення.
  20. Класифікація видів порушень розвитку молодших школярів.
  21. Форми організації інклюзивного навчання в ЗЗСО.
  22. Сутність, функції та структура методів інклюзивного навчання.
  23. Практика використання базових моделей інклюзивної освіти молодших школярів з особливими освітніми потребами у школах м. Івано-Франківська.
  24. Портфоліо учнів з особливими освітніми потребами як засіб оцінювання індивідуальних досягнень.
  25. Форми роботи педагога з батьками учнів з порушеннями розвитку.
  26. Організація позаурочної діяльності з учнями з особливими освітніми потребами.
  27. Основні напрями та принципи організації психолого-педагогічного супроводу в умовах інклюзивного навчального закладу.
  28. Специфіка діяльності асистента вчителя у процесі супроводу учнів з порушеннями аутистичного спектру.
  29. Особливості управління малочисельною ЗЗСО з інклюзивним навчанням.
  30. Причини, що впливають на гальмування упровадження інклюзивної освіти у школах гірського регіону.
  31. Інноваційна діяльність педагога інклюзивного навчального закладу.
  32. Види арт-терапевтичних прийомів та методів і їх використання у навчально-виховному процесі школи з інклюзивним навчанням.
  33. Сучасні стратегії упровадження освітньої інклюзивної практики у західних областях України.
  34. Освітній потенціал різних типів навчальних закладів в організації інклюзивного навчання.
  35. Використання елементів козацької педагогіки в інклюзивному навчанні молодших школярів з порушеннями розвитку.
  36. Основні етапи супроводу молодших школярів з порушеннями психофізичного розвитку.
  37. Діяльність інклюзивно-ресурсних центрів Івано-Франківщини: функціонально-змістові характеристики.
  38. Форми і методи психо-корекційної роботи з учнями з порушеннями у розвитку.
  39. Структура уроку у ЗЗСО з інклюзивним навчанням.
  40. Шляхи підвищення академічної успішності учнів з гіперактивністю та дефіцитом уваги.

Вибірковий блок 4 «Музика»

  1. Основні тенденції та шляхи музичної освіти дітей у Новій українській школі.
  2. Музичний фольклор Українських Карпат як засіб морально-естетичного виховання молодших школярів.
  3. Вивчення елементів народних традиційних свят Карпатського регіону на уроках музичного мистецтва.
  4. Використання дитячого фольклору Прикарпаття на уроках музичного мистецтва та у позакласній роботі.
  5. Використання етнорегіонального музичного матеріалу у гірських школах Українських Карпат.
  6. Організація і проведення позакласних музично-творчих занять з учнями початкових класів гірських шкіл Карпатського регіону.
  7. Використання ігрових форм роботи на уроках музичного мистецтва у початкових класах.
  8. Ігрова діяльність як засіб активізації музичної творчості молодших школярів.
  9. Особливості розвитку дитячих голосів у молодшому шкільному віці.
  10. Розвиток музично-сенсорних здібностей першокласників.
  11. Аналіз зарубіжних концепцій музичного виховання дітей.
  12. Педагогічні умови активізації музичного сприймання у дітей молодшого шкільного віку.
  13. Музично-дидактичні ігри як засіб розвитку музикальності у першокласників.
  14. Використання народних традицій у музично-естетичному вихованні молодших школярів.
  15. Методи формування вокально-хорових навичок в учнів початкових класів.
  16. Творча діяльність як засіб музичного виховання молодших школярів.
  17. Ігрова діяльність як засіб активізації процесу засвоєння музичної грамоти молодшими школярами.
  18. Музично-ритмічне виховання молодших школярів.
  19. Методика освоєння гри на дитячих музичних інструментах.
  20. Аналіз теоретичних засад системи музичного виховання Карла Орфа.
  21. Аналіз теоретичних засад системи музичного виховання Золтана Кодая.
  22. Використання міжпредметних зв′зків на уроці музичного мистецтва як засіб активізації музичного сприймання учнів.
  23. Гра на музичних інструментах як засіб творчого розвитку учнів молодшого шкільного віку.
  24. Творча самореалізація дітей на уроках музичного мистецтва як пріоритетний напрям роботи музиканта-педагога.
  25. Використання казкових сюжетів на уроках музичного мистецтва у початковій школі.
  26. Розвиток емоційного сприймання музичного мистецтва у молодших школярів.
  27. Ігрові прийоми формування вокальних навичок у молодших школярів.
  28. Розвиток музично-пізнавальної самостійності молодших школярів.
  29. Особливості музичного виховання учнів із затримкою психічного розвитку.
  30. Використання казок В. О. Сухомлинського на уроках музичного мистецтва у початкових класах.
  31. Музичне виховання дітей в сім′ї.
  32. Музика як засіб валеологічного виховання молодших школярів.
  33. Методична робота вчителя над дитячою оперою у початкових класах.
  34. Інсценування пісень на уроці музичного мистецтва.
  35. Формування початкових знань про музичне мистецтво у першокласників.
  36. Організація музично-ритмічної діяльності молодших школярів на уроках музичного мистецтва.
  37. Особливості сприймання музики першокласниками.
  38. Активізація творчого розвитку дітей засобами позакласної музично-виховної роботи.
  39. Художня інтеграція на уроках музичного мистецтва.
  40. Шляхи реалізації міжпредметних зв′язків на уроках музичного мистецтва у початковій школі.
  41. Художня персоніфікація явищ природи як методичний прийом проведення нестандартного уроку музичного мистецтва.
  42. Естетичне виховання молодших школярів засобами інтегрованого впливу музики і природи.
  43. Театральний компонент у професійній діяльності музиканта-педагога.
  44. Використання етнорегіональних елементів на уроці музичного мистецтва.
  45. Особливості засвоєння першокласниками музичних понять і термінів у процесі художньо-творчої діяльності.
  46. Підготовка вчителя до вивчення творчості Т. Г. Шевченка на уроках музичного мистецтва.
  47. Музичне виховання учнів у позаурочний час.
  48. Дидактичний вірш як засіб активізації пізнавальної музично-творчої діяльності учнів початкових класів.
  49. Творчо-пошукова діяльність молодших школярів на уроках музичного мистецтва.
  50. Виховний потенціал українських народних колискових пісень.
  51. Роль державних і народних символів України в національно-патріотичному вихованні учнів на уроках музичного мистецтва та в позакласній роботі.
  52. Аналіз системи музичної освіти школярів з загальноосвітніх закладах Республіки Польща.
  53. Реалізація принципу наступності в естетичному вихованні дітей дошкільного та молодшого шкільного віку засобами музичного мистецтва.
  54. Музичні ігри Василя Верховинця як засіб формування творчих здібностей молодших школярів.
  55. Українська народна пісня як основа репертуару дитячого хорового колективу.
  56. Використання народної й авторської казки у різноманітних видах музичної діяльності.
  57. Система музично-ритмічного виховання Еміля Жака-Далькроза.
  58. Педагогічні ідеї М. Леонтовича у контексті розвитку європейської музичної педагогіки.
  59. Музично-педагогічна концепція Б. Л. Яворського.
  60. Основні тенденції та шляхи музичної освіти дітей у Новій українській школі.
  61. Педагогічні ідеї В. Верховинця та його методика музичної освіти дітей.
  62. Використання інформаційних технологій у музичному вихованні молодших школярів.
  63. Використання гуцульського фольклору у розвитку творчої активності учнів.
  64. Родинні традиції у музично-естетичному вихованні молодших школярів.

Завідувач кафедри

педагогіки початкової освіти                                                                                    М.П.Оліяр