ТЕМАТИКА КУРСОВИХ РОБІТ

2019-2020н.р.

Орієнтовна тематика курсових робіт

з педагогіки початкової школи

для студентів спеціальності 013 «Початкова освіта»

(ОР – бакалавр)

  1. Компетентністний підхід у новій українській школі.
  2. Формування основ гуманістичної моралі учнів у новій українській школі.
  3. Партнерство між школою та батьками в новій українській школі.
  4. Шляхи впровадження інтегрованого навчання в новій українській школі.
  5. Організація проєктного навчання в новій українській школі.
  6. Розвиток критичного мислення молодших школярів.
  7. Розвиток системного мислення молодших школярів.
  8. Розвиток ініціативності молодших школярів.
  9. Розвиток у молодших школярів здатності співпрацювати з іншими людьми.
  10. Формування екологічної компетентності молодших школярів.
  11. Формування інформаційно-комунікаційної  компетентності молодших школярів.
  12. Формування громадянської  компетентності молодших школярів.
  13. Формування соціальних  компетентностей  молодших школярів.
  14. Формування здорового способу життя учнів початкової школи.
  15. Формування культурної компетентності учнів початкової школи.
  16. Формування підприємливості та фінансової  грамотності молодших школярів.
  17. Розвиток творчих здібностей обдарованих дітей молодшого шкільного віку.
  18. Шляхи впровадження педагогіки партнерства в новій українській школі.
  19. Етапи та умови розвитку пізнавальних інтересів молодших школярів.
  20. Організація освітнього середовища в новій українській школі.
  21. Забезпечення права вибору учнів у новій українській школі.
  22. Формування спільних цінностей учнів нової української школи.
  23. Участь молодших школярів в організації освітнього середовища нової української школи.
  24. Розвиток відповідальності учнів початкової школи.
  25. Шляхи реалізації діяльнісного підходу на уроках у початковій школі.
  26. Формування міжпредметних компетентностей молодших школярів у процесі тематичного навчання.
  27. Особливості оцінювання навчальних досягнень учнів початкової школи.
  28. Шляхи залучення батьків до освітнього процесу в новій українській школі.
  29. Реалізація принципу  дитиноцентризму в новій українській школі.
  30. Формування загальнолюдських цінностей в учнів початкової школи.
  31. Формування національної гідності в учнів початкової школи.
  32. Формування поваги до рідної мови і культури у молодших школярів.
  33. Формування шанобливого ставлення до довкілля  у молодших школярів.
  34. Розвиток емоційного інтелекту в учнів початкової школи.
  35. Формування лідерських якостей учнів початкової школи.
  36. Формування самоконтролю учнів початкової школи.
  37. Розвиток навичок ефективного спілкування у молодших школярів.
  38. Розвиток умінь розв’язання конфліктних ситуацій в учнів початкової школи.
  39. Розвиток емпатії у учнів молодшого шкільного віку.
  40. Розвиток толерантності  в учнів молодшого шкільного віку.
  41. Формування мотивації до навчання в учнів початкової школи.
  42. Розвиток умінь  використовувати нову інформацію в учнів початкової школи.
  43. Шляхи залучення дітей до організації освітнього середовища в новій українській школі.
  44. Реалізація внутрішньопредметної інтеграції в новій українській школі.
  45. Реалізація міжпредметної  інтеграції в новій українській школі.
  46. Контент-орієнтована інтеграція в новій українській школі.
  47. Фомування самостійності учнів молодшого шкільного віку.
  48. Використання формувальногго оцінювання в початковій школі.
  49. Форми вербального оцінювання в початковій школі.
  50. Формування контрольно-оцінювальної діяльності молодших школярів у процесі становлення навчальної діяльності.
  51. Використання технології портфоліо в початковій школі
  52. Способи залучення батьків до освітнього процесу в початковій школі.
  53. Шляхи формування індивідуальних програм розвитку для дітей з особливими освітніми.
  54. Особливості співпраці з батьками дитини з особливими освітніми потребами.
  55. Проблема полікультурного виховання учнів сучасної початкової школи.
  56. Формування та розвиток патріотичних почуттів в молодшому шкільному віці.
  57. Формування соціокультурного розвивального середовища в сучасній початковій школі.
  58. Гірська школа як середовище навчання і виховання молодших школярів.
  59. Використання засобів етнодидактики у навчально-виховному процесі початкової школи.
  60. Особливості організації навчально-виховного процесу в гірській початковій школі.
  61. Розвиток особистості молодшого школяра в умовах гірського середовища.
  62. Етнокультурні чинники розвитку особистості молодшого школяра.
  63. Становлення і розвиток шкільної освіти в умовах гірського середовища.
  64. Зміст, засоби та форми естетичного виховання молодших школярів.
  65. Шляхи вдосконалення фізичного виховання учнів початкової школи в процесі навчання.
  66. Місце народної педагогіки в естетичному вихованні молодших школярів.
  67. Народні ігри як чинник фізичного вдосконалення молодших школярів у позакласній роботі.
  68. Формування фізичної культури молодших школярів засобами етнопедагогіки.
  69. Екологічне виховання учнів молодшого шкільного віку: зміст, форми та методи реалізації.
  70. Сутність та зміст економічного виховання учнів початкової школи.
  71. Особливості розумового виховання учнів початкової школи.
  72. Використання етнографічних матеріалів у розумовому вихованні молодших школярів.
  73. Методи перевиховання учнів початкової школи (за творами А.Макаренка).
  74. Творче використання ідей педагогів-новаторів у розвитку розумових здібностей учнів.
  75. Вдосконалення форм і методів національно-патріотичного виховання молодших школярів.
  76. Основні напрями позакласної виховної роботи з учнями початкової школи.
  77. Виховний характер навчання і шляхи його оптимізації в початковій школі.
  78. Нетрадиційні форми організації виховного процесу в сучасній початковій школі.
  79. Організаційні форми позакласної виховної роботи з учнями молодшого шкільного віку.
  80. Особливості соціалізації особистості учня початкової школи.
  81. Організація навчально-виховної роботи з педагогічно занедбаними дітьми.
  82. Система роботи з педагогічно занедбаними учнями в умовах початкової школи.
  83. Система роботи початкової школи з обдарованими дітьми.
  84. Форми та методи роботи з обдарованими учнями.
  85. Педагогічні умови ефективного використання заохочення та покарання як методів виховання молодших школярів.
  86. Шляхи та засоби оптимізації естетичного виховання молодших школярів.
  87. Використання міжпредметних зв’язків в екологічній підготовці учнів початкової школи.
  88. Функції громадських і дитячих організацій у вихованні молодших школярів.
  89. Самовиховання учнів молодшого шкільного віку: зміст та педагогічний супровід.
  90. Розвиток пізнавальної активності учнів початкової школи у процесі навчання..
  91. Дидактичні засоби підвищення пізнавальної активності школярів у навчанні.
  92. Оновлення змісту та методів навчання в сучасній початковій школі.
  93. Проблемне навчання  в початковій школі.
  94. Роль проблемного навчання у розвитку здібностей обдарованих дітей.
  95. Методи стимулювання навчально-пізнавального інтересу в учнів початкової школи.
  96. Шляхи використання пізнавальних ігор у навчальному процесі початкової школи.
  97. Педагогічні умови ефективного використання наочності у навчанні молодших учнів.
  98. Особливості реалізації індивідуального підходу до учнів молодшого шкільного віку.
  99. Розвивальний характер навчання в початкових класах та умови підвищення його ефективності.
  100. Особливостірозвитку пізнавальної активності молодших школярів у процесі навчання.
  101. Використання етнопедагогікив сучасній початковій школі (за М.Стельмаховичем).
  102. Проблемне навчання і можливості його здійснення в початкових класах.
  103. Проблема диференціації навчання в початковій школі.
  104. Психолого-педагогічні засади підготовки дітей до навчання в школі.
  105. Гуманізація навчання в початкових класах.
  106. Система принципів навчання, їх реалізація на уроках у початкових класах.
  107. Організація диференційованого навчання в початкових класах.
  108. Особливості диференційованого навчання в початкових класах.
  109. Забезпечення індивідуалізації навчання в початковій школі.
  110. Багатоваріантність структури уроку в початковій школі.
  111. Пізнавальні інтереси молодших школярівта особливості їх розвитку в процесі навчання.
  112. Нетрадиційні методи навчання в початковій школі.
  113. Умови організації нестандартних уроків у початковій школі.
  114. Нестандартні уроки в початковій школі та вимоги до їх проведення.
  115. Шляхи вдосконалення роботи з підручником як методу навчання в початковій школі.
  116. Вправи в системі методів навчання, шляхи підвищення їх ефективності.
  117. Умови ефективності використання наочності в початковій школі.
  118. Формування навичок самостійної роботи учнів молодшого шкільного віку.
  119. Оптимізація самостійної роботи учнів молодшого шкільного віку.
  120. Застосування інтерактивних технологій у навчально-виховному процесі початкової школи.
  121. Методи оцінювання навчальних досягнень учнів початкової школи.
  122. Особливості побудови уроку і методика його проведення в класах-комплектах.
  123. Оптимізація типів і структури уроків у початковій школі.
  124. Педагогічні умови проведення інтегрованих уроків.
  125. Педагогічні вимоги до організації та проведення проблемних уроків у початковій
    школі.
  126. Профорієнтаційна робота з учнями початкових класів.
  127. Розвивальні уроки в початковій школі.
  128. Шляхи інтенсифікації сучасного уроку в початковій школі.
  129. Екскурсія в початкових класах як форма організації навчального процесу.
  130. Домашні завдання в системі початкового навчання, умови підвищення їх ефективності.
  131. Сучасні підходи до вдосконалення змісту освіти в початковій школі.
  132. Дидактичний аналіз компонентів змісту початкової освіти.
  133. Взаємозв’язок навчання, розвитку і виховання учнів у системі навчальної діяльності.
  134. Функції та структура Державного стандарту початкової освіти.
  135. Навчальне середовище і його роль у розвитку особистості учня.
  136. Дидактичні засади народної педагогіки в розвитку особистості молодшого школяра.
  137. Формування світогляду молодших школярів засобами навчальної діяльності.
  138. Шляхи гуманізації змісту початкової освіти.
  139. Дидактична характеристика системи оцінювання якості початкової освіти.
  140. Дидактичний аналіз навчальних технологій у початковій освіті.
  141. Реалізація краєзнавчого компонента початкової освіти.
  142. Формування логічного мислення у молодших школярів.
  143. Гуманізація навчального спілкування на уроках у початковій школі.
  144. Педагогічні засоби стимулювання навчальної активності молодших школярів.
  145. Розвиток пізнавальної культури учнів на уроках у початковій школі.
  146. Компетентнісний підхід до оцінювання навчальних досягнень молодших
    школярів.
  147. Формування самооцінки в учнів на уроках у початковій школі.
  148. Самоосвіта і самовиховання вчителя початкової школи: методи та форми.
  149. Розвиток творчості як компонента педагогічної майстерності в процесі
    професійної діяльності вчителя початкової школи.
  150. Особливості виховання в учнів початкових класів позитивного емоційно-ціннісного ставлення до праці.
  151. Виховання у молодших школярів чесності і правдивості.
  152. Система трудового виховання учнів початкової школи.
  153. Наступність у вихованні дітей дошкільного та молодшого шкільного віку.
  154. Індивідуальний підхід у вихованні молодших школярів та умови підвищення його
    ефективності.
  155. Методи стимулювання позитивної поведінки учнівпочаткової школи.
  156. Методи самовиховання та їх реалізація у практичній діяльності вчителя
    початкової школи.
  157. Значення доручень у моральному вихованні молодших школярів.
  158. Особливості використання методу прикладу у моральному вихованні учнів
    молодшого шкільного віку.
  159. Формування поваги й любові до матері й батька як першочергові завдання
    виховання (за творами В.Сухомлинського).
  160. Гра як метод виховання молодших школярів: види та методика використання.
  161. Особливості ігрової діяльності учнів початкової школи.
  162. Особливості організації морального виховання учнів молодшого шкільного віку.
  163. Проблема підвищення педагогічної культури батьків у творах В.Сухомлинського.
  164. Виховання у молодших школярів громадянських якостей: зміст, методи та
    форми організації.
  165. Особливості патріотичного виховання молодших школярів.
  166. Форми та методи естетичного виховання молодших школярів у позаурочний
    час.
  167. Зміст і шляхи естетичного виховання учнів молодшого шкільного віку.
  168. Шляхи формування моральної культури учнів молодшого шкільного віку засобами народної педагогіки.
  169. Система і методика організації самопідготовки в групі продовженого дня.
  170. Шляхи розвитку загальнонавчальних умінь і навичок молодших школярів у процесі навчання.
  171. Розвиток творчості учнів початкової школи у процесі виховної діяльності.
  172. Роль сім’ї у підготовці дітей до навчання в школі.
  173. Форми та методи виховання в учнів міжетнічної толерантності.
  174. Реалізація в початковій школі педагогічного досвіду педагогів-новаторів.
  175. Особливості роботи вихователя групи продовженого дня в початковій школі.
  176. Шляхи підвищення педагогічної культури батьків.
  177. Форми і методи вивчення, узагальнення і впровадження педагогічного досвіду
    вчителів початкових класів.
  178. Демократизація управління навчально-виховною роботою в початковій школі.
  179. Форми і методи оцінювання навчальних досягнень учнів початкових класів.

Тематика курсових робіт затверджена на засіданні кафедри педагогіки початкової освіти,  протокол №1  від 28серпня 2019 р.

Зав. кафедри педагогіки початкової освіти                                             М.П.Оліяр