2019-2020н.р.
Орієнтовна тематика курсових робіт
з педагогіки початкової школи
для студентів спеціальності 013 «Початкова освіта»
(ОР – бакалавр)
- Компетентністний підхід у новій українській школі.
- Формування основ гуманістичної моралі учнів у новій українській школі.
- Партнерство між школою та батьками в новій українській школі.
- Шляхи впровадження інтегрованого навчання в новій українській школі.
- Організація проєктного навчання в новій українській школі.
- Розвиток критичного мислення молодших школярів.
- Розвиток системного мислення молодших школярів.
- Розвиток ініціативності молодших школярів.
- Розвиток у молодших школярів здатності співпрацювати з іншими людьми.
- Формування екологічної компетентності молодших школярів.
- Формування інформаційно-комунікаційної компетентності молодших школярів.
- Формування громадянської компетентності молодших школярів.
- Формування соціальних компетентностей молодших школярів.
- Формування здорового способу життя учнів початкової школи.
- Формування культурної компетентності учнів початкової школи.
- Формування підприємливості та фінансової грамотності молодших школярів.
- Розвиток творчих здібностей обдарованих дітей молодшого шкільного віку.
- Шляхи впровадження педагогіки партнерства в новій українській школі.
- Етапи та умови розвитку пізнавальних інтересів молодших школярів.
- Організація освітнього середовища в новій українській школі.
- Забезпечення права вибору учнів у новій українській школі.
- Формування спільних цінностей учнів нової української школи.
- Участь молодших школярів в організації освітнього середовища нової української школи.
- Розвиток відповідальності учнів початкової школи.
- Шляхи реалізації діяльнісного підходу на уроках у початковій школі.
- Формування міжпредметних компетентностей молодших школярів у процесі тематичного навчання.
- Особливості оцінювання навчальних досягнень учнів початкової школи.
- Шляхи залучення батьків до освітнього процесу в новій українській школі.
- Реалізація принципу дитиноцентризму в новій українській школі.
- Формування загальнолюдських цінностей в учнів початкової школи.
- Формування національної гідності в учнів початкової школи.
- Формування поваги до рідної мови і культури у молодших школярів.
- Формування шанобливого ставлення до довкілля у молодших школярів.
- Розвиток емоційного інтелекту в учнів початкової школи.
- Формування лідерських якостей учнів початкової школи.
- Формування самоконтролю учнів початкової школи.
- Розвиток навичок ефективного спілкування у молодших школярів.
- Розвиток умінь розв’язання конфліктних ситуацій в учнів початкової школи.
- Розвиток емпатії у учнів молодшого шкільного віку.
- Розвиток толерантності в учнів молодшого шкільного віку.
- Формування мотивації до навчання в учнів початкової школи.
- Розвиток умінь використовувати нову інформацію в учнів початкової школи.
- Шляхи залучення дітей до організації освітнього середовища в новій українській школі.
- Реалізація внутрішньопредметної інтеграції в новій українській школі.
- Реалізація міжпредметної інтеграції в новій українській школі.
- Контент-орієнтована інтеграція в новій українській школі.
- Фомування самостійності учнів молодшого шкільного віку.
- Використання формувальногго оцінювання в початковій школі.
- Форми вербального оцінювання в початковій школі.
- Формування контрольно-оцінювальної діяльності молодших школярів у процесі становлення навчальної діяльності.
- Використання технології портфоліо в початковій школі
- Способи залучення батьків до освітнього процесу в початковій школі.
- Шляхи формування індивідуальних програм розвитку для дітей з особливими освітніми.
- Особливості співпраці з батьками дитини з особливими освітніми потребами.
- Проблема полікультурного виховання учнів сучасної початкової школи.
- Формування та розвиток патріотичних почуттів в молодшому шкільному віці.
- Формування соціокультурного розвивального середовища в сучасній початковій школі.
- Гірська школа як середовище навчання і виховання молодших школярів.
- Використання засобів етнодидактики у навчально-виховному процесі початкової школи.
- Особливості організації навчально-виховного процесу в гірській початковій школі.
- Розвиток особистості молодшого школяра в умовах гірського середовища.
- Етнокультурні чинники розвитку особистості молодшого школяра.
- Становлення і розвиток шкільної освіти в умовах гірського середовища.
- Зміст, засоби та форми естетичного виховання молодших школярів.
- Шляхи вдосконалення фізичного виховання учнів початкової школи в процесі навчання.
- Місце народної педагогіки в естетичному вихованні молодших школярів.
- Народні ігри як чинник фізичного вдосконалення молодших школярів у позакласній роботі.
- Формування фізичної культури молодших школярів засобами етнопедагогіки.
- Екологічне виховання учнів молодшого шкільного віку: зміст, форми та методи реалізації.
- Сутність та зміст економічного виховання учнів початкової школи.
- Особливості розумового виховання учнів початкової школи.
- Використання етнографічних матеріалів у розумовому вихованні молодших школярів.
- Методи перевиховання учнів початкової школи (за творами А.Макаренка).
- Творче використання ідей педагогів-новаторів у розвитку розумових здібностей учнів.
- Вдосконалення форм і методів національно-патріотичного виховання молодших школярів.
- Основні напрями позакласної виховної роботи з учнями початкової школи.
- Виховний характер навчання і шляхи його оптимізації в початковій школі.
- Нетрадиційні форми організації виховного процесу в сучасній початковій школі.
- Організаційні форми позакласної виховної роботи з учнями молодшого шкільного віку.
- Особливості соціалізації особистості учня початкової школи.
- Організація навчально-виховної роботи з педагогічно занедбаними дітьми.
- Система роботи з педагогічно занедбаними учнями в умовах початкової школи.
- Система роботи початкової школи з обдарованими дітьми.
- Форми та методи роботи з обдарованими учнями.
- Педагогічні умови ефективного використання заохочення та покарання як методів виховання молодших школярів.
- Шляхи та засоби оптимізації естетичного виховання молодших школярів.
- Використання міжпредметних зв’язків в екологічній підготовці учнів початкової школи.
- Функції громадських і дитячих організацій у вихованні молодших школярів.
- Самовиховання учнів молодшого шкільного віку: зміст та педагогічний супровід.
- Розвиток пізнавальної активності учнів початкової школи у процесі навчання..
- Дидактичні засоби підвищення пізнавальної активності школярів у навчанні.
- Оновлення змісту та методів навчання в сучасній початковій школі.
- Проблемне навчання в початковій школі.
- Роль проблемного навчання у розвитку здібностей обдарованих дітей.
- Методи стимулювання навчально-пізнавального інтересу в учнів початкової школи.
- Шляхи використання пізнавальних ігор у навчальному процесі початкової школи.
- Педагогічні умови ефективного використання наочності у навчанні молодших учнів.
- Особливості реалізації індивідуального підходу до учнів молодшого шкільного віку.
- Розвивальний характер навчання в початкових класах та умови підвищення його ефективності.
- Особливостірозвитку пізнавальної активності молодших школярів у процесі навчання.
- Використання етнопедагогікив сучасній початковій школі (за М.Стельмаховичем).
- Проблемне навчання і можливості його здійснення в початкових класах.
- Проблема диференціації навчання в початковій школі.
- Психолого-педагогічні засади підготовки дітей до навчання в школі.
- Гуманізація навчання в початкових класах.
- Система принципів навчання, їх реалізація на уроках у початкових класах.
- Організація диференційованого навчання в початкових класах.
- Особливості диференційованого навчання в початкових класах.
- Забезпечення індивідуалізації навчання в початковій школі.
- Багатоваріантність структури уроку в початковій школі.
- Пізнавальні інтереси молодших школярівта особливості їх розвитку в процесі навчання.
- Нетрадиційні методи навчання в початковій школі.
- Умови організації нестандартних уроків у початковій школі.
- Нестандартні уроки в початковій школі та вимоги до їх проведення.
- Шляхи вдосконалення роботи з підручником як методу навчання в початковій школі.
- Вправи в системі методів навчання, шляхи підвищення їх ефективності.
- Умови ефективності використання наочності в початковій школі.
- Формування навичок самостійної роботи учнів молодшого шкільного віку.
- Оптимізація самостійної роботи учнів молодшого шкільного віку.
- Застосування інтерактивних технологій у навчально-виховному процесі початкової школи.
- Методи оцінювання навчальних досягнень учнів початкової школи.
- Особливості побудови уроку і методика його проведення в класах-комплектах.
- Оптимізація типів і структури уроків у початковій школі.
- Педагогічні умови проведення інтегрованих уроків.
- Педагогічні вимоги до організації та проведення проблемних уроків у початковій
школі. - Профорієнтаційна робота з учнями початкових класів.
- Розвивальні уроки в початковій школі.
- Шляхи інтенсифікації сучасного уроку в початковій школі.
- Екскурсія в початкових класах як форма організації навчального процесу.
- Домашні завдання в системі початкового навчання, умови підвищення їх ефективності.
- Сучасні підходи до вдосконалення змісту освіти в початковій школі.
- Дидактичний аналіз компонентів змісту початкової освіти.
- Взаємозв’язок навчання, розвитку і виховання учнів у системі навчальної діяльності.
- Функції та структура Державного стандарту початкової освіти.
- Навчальне середовище і його роль у розвитку особистості учня.
- Дидактичні засади народної педагогіки в розвитку особистості молодшого школяра.
- Формування світогляду молодших школярів засобами навчальної діяльності.
- Шляхи гуманізації змісту початкової освіти.
- Дидактична характеристика системи оцінювання якості початкової освіти.
- Дидактичний аналіз навчальних технологій у початковій освіті.
- Реалізація краєзнавчого компонента початкової освіти.
- Формування логічного мислення у молодших школярів.
- Гуманізація навчального спілкування на уроках у початковій школі.
- Педагогічні засоби стимулювання навчальної активності молодших школярів.
- Розвиток пізнавальної культури учнів на уроках у початковій школі.
- Компетентнісний підхід до оцінювання навчальних досягнень молодших
школярів. - Формування самооцінки в учнів на уроках у початковій школі.
- Самоосвіта і самовиховання вчителя початкової школи: методи та форми.
- Розвиток творчості як компонента педагогічної майстерності в процесі
професійної діяльності вчителя початкової школи. - Особливості виховання в учнів початкових класів позитивного емоційно-ціннісного ставлення до праці.
- Виховання у молодших школярів чесності і правдивості.
- Система трудового виховання учнів початкової школи.
- Наступність у вихованні дітей дошкільного та молодшого шкільного віку.
- Індивідуальний підхід у вихованні молодших школярів та умови підвищення його
ефективності. - Методи стимулювання позитивної поведінки учнівпочаткової школи.
- Методи самовиховання та їх реалізація у практичній діяльності вчителя
початкової школи. - Значення доручень у моральному вихованні молодших школярів.
- Особливості використання методу прикладу у моральному вихованні учнів
молодшого шкільного віку. - Формування поваги й любові до матері й батька як першочергові завдання
виховання (за творами В.Сухомлинського). - Гра як метод виховання молодших школярів: види та методика використання.
- Особливості ігрової діяльності учнів початкової школи.
- Особливості організації морального виховання учнів молодшого шкільного віку.
- Проблема підвищення педагогічної культури батьків у творах В.Сухомлинського.
- Виховання у молодших школярів громадянських якостей: зміст, методи та
форми організації. - Особливості патріотичного виховання молодших школярів.
- Форми та методи естетичного виховання молодших школярів у позаурочний
час. - Зміст і шляхи естетичного виховання учнів молодшого шкільного віку.
- Шляхи формування моральної культури учнів молодшого шкільного віку засобами народної педагогіки.
- Система і методика організації самопідготовки в групі продовженого дня.
- Шляхи розвитку загальнонавчальних умінь і навичок молодших школярів у процесі навчання.
- Розвиток творчості учнів початкової школи у процесі виховної діяльності.
- Роль сім’ї у підготовці дітей до навчання в школі.
- Форми та методи виховання в учнів міжетнічної толерантності.
- Реалізація в початковій школі педагогічного досвіду педагогів-новаторів.
- Особливості роботи вихователя групи продовженого дня в початковій школі.
- Шляхи підвищення педагогічної культури батьків.
- Форми і методи вивчення, узагальнення і впровадження педагогічного досвіду
вчителів початкових класів. - Демократизація управління навчально-виховною роботою в початковій школі.
- Форми і методи оцінювання навчальних досягнень учнів початкових класів.
Тематика курсових робіт затверджена на засіданні кафедри педагогіки початкової освіти, протокол №1 від 28серпня 2019 р.
Зав. кафедри педагогіки початкової освіти М.П.Оліяр