МЕТОДИЧНІ РЕКОМЕНДАЦІЇ ДО НАПИСАННЯ ТА ЗАХИСТУ КУРСОВОЇ РОБОТИ
Орієнтовна тематика
курсових робіт з педагогіки
для студентів спеціальності 013 «Початкова освіта» (ОР – бакалавр)
2021-2022н.р.
- Компетентністний підхід у новій українській школі.
- Формування основ гуманістичної моралі учнів у новій українській школі.
- Партнерство між школою та батьками в новій українській школі.
- Шляхи впровадження інтегрованого навчання в новій українській школі.
- Організація проєктного навчання в новій українській школі.
- Розвиток критичного мислення молодших школярів.
- Розвиток системного мислення молодших школярів.
- Розвиток ініціативності молодших школярів.
- Розвиток у молодших школярів здатності співпрацювати з іншими людьми.
- Формування екологічної компетентності молодших школярів.
- Формування інформаційно-комунікаційної компетентності молодших школярів.
- Формування громадянської компетентності молодших школярів.
- Формування соціальних компетентностей молодших школярів.
- Формування здорового способу життя учнів початкової школи.
- Формування культурної компетентності учнів початкової школи.
- Формування підприємливості та фінансової грамотності молодших школярів.
- Розвиток творчих здібностей обдарованих дітей молодшого шкільного віку.
- Шляхи впровадження педагогіки партнерства в новій українській школі.
- Етапи та умови розвитку пізнавальних інтересів молодших школярів.
- Організація освітнього середовища в новій українській школі.
- Забезпечення права вибору учнів у новій українській школі.
- Формування спільних цінностей учнів нової української школи.
- Участь молодших школярів в організації освітнього середовища нової української школи.
- Розвиток відповідальності учнів початкової школи.
- Шляхи реалізації діяльнісного підходу на уроках у початковій школі.
- Формування міжпредметних компетентностей молодших школярів у процесі тематичного навчання.
- Особливості оцінювання навчальних досягнень учнів початкової школи.
- Шляхи залучення батьків до освітнього процесу в новій українській школі.
- Реалізація принципу дитиноцентризму в новій українській школі.
- Формування загальнолюдських цінностей в учнів початкової школи.
- Формування національної гідності в учнів початкової школи.
- Формування поваги до рідної мови і культури у молодших школярів.
- Формування шанобливого ставлення до довкілля у молодших школярів.
- Розвиток емоційного інтелекту в учнів початкової школи.
- Формування лідерських якостей учнів початкової школи.
- Формування самоконтролю учнів початкової школи.
- Розвиток навичок ефективного спілкування у молодших школярів.
- Розвиток умінь розв’язання конфліктних ситуацій в учнів початкової школи.
- Розвиток емпатії у учнів молодшого шкільного віку.
- Розвиток толерантності в учнів молодшого шкільного віку.
- Формування мотивації до навчання в учнів початкової школи.
- Розвиток умінь використовувати нову інформацію в учнів початкової школи.
- Шляхи залучення дітей до організації освітнього середовища в новій українській школі.
- Реалізація внутрішньопредметної інтеграції в новій українській школі.
- Реалізація міжпредметної інтеграції в новій українській школі.
- Контент-орієнтована інтеграція в новій українській школі.
- Фомування самостійності учнів молодшого шкільного віку.
- Використання формувальногго оцінювання в початковій школі.
- Форми вербального оцінювання в початковій школі.
- Формування контрольно-оцінювальної діяльності молодших школярів у процесі становлення навчальної діяльності.
- Використання технології портфоліо в початковій школі
- Способи залучення батьків до освітнього процесу в початковій школі.
- Шляхи формування індивідуальних програм розвитку для дітей з особливими освітніми.
- Особливості співпраці з батьками дитини з особливими освітніми потребами.
- Проблема полікультурного виховання учнів сучасної початкової школи.
- Формування та розвиток патріотичних почуттів в молодшому шкільному віці.
- Формування соціокультурного розвивального середовища в сучасній початковій школі.
- Гірська школа як середовище навчання і виховання молодших школярів.
- Використання засобів етнодидактики у навчально-виховному процесі початкової школи.
- Особливості організації навчально-виховного процесу в гірській початковій школі.
- Розвиток особистості молодшого школяра в умовах гірського середовища.
- Етнокультурні чинники розвитку особистості молодшого школяра.
- Становлення і розвиток шкільної освіти в умовах гірського середовища.
- Зміст, засоби та форми естетичного виховання молодших школярів.
- Шляхи вдосконалення фізичного виховання учнів початкової школи в процесі навчання.
- Місце народної педагогіки в естетичному вихованні молодших школярів.
- Народні ігри як чинник фізичного вдосконалення молодших школярів у позакласній роботі.
- Формування фізичної культури молодших школярів засобами етнопедагогіки.
- Екологічне виховання учнів молодшого шкільного віку: зміст, форми та методи реалізації.
- Сутність та зміст економічного виховання учнів початкової школи.
- Особливості розумового виховання учнів початкової школи.
- Використання етнографічних матеріалів у розумовому вихованні молодших школярів.
- Методи перевиховання учнів початкової школи (за творами А.Макаренка).
- Творче використання ідей педагогів-новаторів у розвитку розумових здібностей учнів.
- Вдосконалення форм і методів національно-патріотичного виховання молодших школярів.
- Основні напрями позакласної виховної роботи з учнями початкової школи.
- Виховний характер навчання і шляхи його оптимізації в початковій школі.
- Нетрадиційні форми організації виховного процесу в сучасній початковій школі.
- Організаційні форми позакласної виховної роботи з учнями молодшого шкільного віку.
- Особливості соціалізації особистості учня початкової школи.
- Організація навчально-виховної роботи з педагогічно занедбаними дітьми.
- Система роботи з педагогічно занедбаними учнями в умовах початкової школи.
- Система роботи початкової школи з обдарованими дітьми.
- Форми та методи роботи з обдарованими учнями.
- Педагогічні умови ефективного використання заохочення та покарання як методів виховання молодших школярів.
- Шляхи та засоби оптимізації естетичного виховання молодших школярів.
- Використання міжпредметних зв’язків в екологічній підготовці учнів початкової школи.
- Функції громадських і дитячих організацій у вихованні молодших школярів.
- Самовиховання учнів молодшого шкільного віку: зміст та педагогічний супровід.
- Розвиток пізнавальної активності учнів початкової школи у процесі навчання..
- Дидактичні засоби підвищення пізнавальної активності школярів у навчанні.
- Оновлення змісту та методів навчання в сучасній початковій школі.
- Проблемне навчання в початковій школі.
- Роль проблемного навчання у розвитку здібностей обдарованих дітей.
- Методи стимулювання навчально-пізнавального інтересу в учнів початкової школи.
- Шляхи використання пізнавальних ігор у навчальному процесі початкової школи.
- Педагогічні умови ефективного використання наочності у навчанні молодших учнів.
- Особливості реалізації індивідуального підходу до учнів молодшого шкільного віку.
- Розвивальний характер навчання в початкових класах та умови підвищення його ефективності.
- Особливостірозвитку пізнавальної активності молодших школярів у процесі навчання.
- Використання етнопедагогікив сучасній початковій школі (за М.Стельмаховичем).
- Проблемне навчання і можливості його здійснення в початкових класах.
- Проблема диференціації навчання в початковій школі.
- Психолого-педагогічні засади підготовки дітей до навчання в школі.
- Гуманізація навчання в початкових класах.
- Система принципів навчання, їх реалізація на уроках у початкових класах.
- Організація диференційованого навчання в початкових класах.
- Особливості диференційованого навчання в початкових класах.
- Забезпечення індивідуалізації навчання в початковій школі.
- Багатоваріантність структури уроку в початковій школі.
- Пізнавальні інтереси молодших школярівта особливості їх розвитку в процесі навчання.
- Нетрадиційні методи навчання в початковій школі.
- Умови організації нестандартних уроків у початковій школі.
- Нестандартні уроки в початковій школі та вимоги до їх проведення.
- Шляхи вдосконалення роботи з підручником як методу навчання в початковій школі.
- Вправи в системі методів навчання, шляхи підвищення їх ефективності.
- Умови ефективності використання наочності в початковій школі.
- Формування навичок самостійної роботи учнів молодшого шкільного віку.
- Оптимізація самостійної роботи учнів молодшого шкільного віку.
- Застосування інтерактивних технологій у навчально-виховному процесі початкової школи.
- Методи оцінювання навчальних досягнень учнів початкової школи.
- Особливості побудови уроку і методика його проведення в класах-комплектах.
- Оптимізація типів і структури уроків у початковій школі.
- Педагогічні умови проведення інтегрованих уроків.
- Педагогічні вимоги до організації та проведення проблемних уроків у початковій
школі. - Профорієнтаційна робота з учнями початкових класів.
- Розвивальні уроки в початковій школі.
- Шляхи інтенсифікації сучасного уроку в початковій школі.
- Екскурсія в початкових класах як форма організації навчального процесу.
- Домашні завдання в системі початкового навчання, умови підвищення їх ефективності.
- Сучасні підходи до вдосконалення змісту освіти в початковій школі.
- Дидактичний аналіз компонентів змісту початкової освіти.
- Взаємозв’язок навчання, розвитку і виховання учнів у системі навчальної діяльності.
- Функції та структура Державного стандарту початкової освіти.
- Навчальне середовище і його роль у розвитку особистості учня.
- Дидактичні засади народної педагогіки в розвитку особистості молодшого школяра.
- Формування світогляду молодших школярів засобами навчальної діяльності.
- Шляхи гуманізації змісту початкової освіти.
- Дидактична характеристика системи оцінювання якості початкової освіти.
- Дидактичний аналіз навчальних технологій у початковій освіті.
142.Реалізація краєзнавчого компонента початкової освіти.
- Формування логічного мислення у молодших школярів.
144.Гуманізація навчального спілкування на уроках у початковій школі.
145.Педагогічні засоби стимулювання навчальної активності молодших школярів.
- Розвиток пізнавальної культури учнів на уроках у початковій школі.
- Компетентнісний підхід до оцінювання навчальних досягнень молодших
школярів. - Формування самооцінки в учнів на уроках у початковій школі.
- Самоосвіта і самовиховання вчителя початкової школи: методи та форми.
- Розвиток творчості як компонента педагогічної майстерності в процесі
професійної діяльності вчителя початкової школи. - Особливості виховання в учнів початкових класів позитивного емоційно-ціннісного ставлення до праці.
- Виховання у молодших школярів чесності і правдивості.
- Система трудового виховання учнів початкової школи.
- Наступність у вихованні дітей дошкільного та молодшого шкільного віку.
- Індивідуальний підхід у вихованні молодших школярів та умови підвищення його
ефективності. - Методи стимулювання позитивної поведінки учнівпочаткової школи.
- Методи самовиховання та їх реалізація у практичній діяльності вчителя
початкової школи. - Значення доручень у моральному вихованні молодших школярів.
- Особливості використання методу прикладу у моральному вихованні учнів
молодшого шкільного віку. - Формування поваги й любові до матері й батька як першочергові завдання
виховання (за творами В.Сухомлинського).
161.Гра як метод виховання молодших школярів: види та методика використання.
162.Особливості ігрової діяльності учнів початкової школи.
163.Особливості організації морального виховання учнів молодшого шкільного віку.
164.Проблема підвищення педагогічної культури батьків у творах В.Сухомлинського.
165.Виховання у молодших школярів громадянських якостей: зміст, методи та
форми організації.
166.Особливості патріотичного виховання молодших школярів.
167.Форми та методи естетичного виховання молодших школярів у позаурочний
час.
168.Зміст і шляхи естетичного виховання учнів молодшого шкільного віку.
169.Шляхи формування моральної культури учнів молодшого шкільного віку засобами народної педагогіки.
170.Система і методика організації самопідготовки в групі продовженого дня.
171.Шляхи розвитку загальнонавчальних умінь і навичок молодших школярів у процесі навчання.
172.Розвиток творчості учнів початкової школи у процесі виховної діяльності.
173.Роль сім’ї у підготовці дітей до навчання в школі.
174.Форми та методи виховання в учнів міжетнічної толерантності.
- Реалізація в початковій школі педагогічного досвіду педагогів-новаторів.
176.Особливості роботи вихователя групи продовженого дня в початковій школі.
177.Шляхи підвищення педагогічної культури батьків.
178.Форми і методи вивчення, узагальнення і впровадження педагогічного досвіду
вчителів початкових класів.
179.Демократизація управління навчально-виховною роботою в початковій школі.
180.Форми і методи оцінювання навчальних досягнень учнів початкових класів.
Тематика курсових робіт затверджена на засіданні кафедри педагогіки початкової освіти, протокол №1 від 28 серпня 2019 р.
МЕТОДИЧНІ РЕКОМЕНДАЦІЇ ДО НАПИСАННЯ ТА ЗАХИСТУ КУРСОВОЇ РОБОТИ З ВИБІРКОВИХ ДИСЦИПЛІН
ТЕМАТИКА КУРСОВИХ РОБІТ
З ДИСЦИПЛІН ВІЛЬНОГО ВИБОРУ СТУДЕНТІВ
Вибірковий блок 1 «Англійська мова і література»
Методика навчання англійської мови в ПШ
- Модернізація змісту навчання англійської мови в початковій школі.
- Використання автентичних матеріалів у процесі формування англомовної аудитивної компетенції учнів початкової школи.
- Використання ігрових завдань як засобу формування і розвитку граматичних компетенцій учнів ПШ.
- Використання Інтернет-ресурсів у процесі формування писемної мовленнєвої компетенції учнів ПШ (на матеріалі англійської мови).
- Методика навчання письма на уроках англійської мови в початковій школі.
- Формування навичок англійського писемного мовлення на початковому етапі вивчення мови.
- Методика ознайомлення учнів 1 класу з фонетичними одиницями англійської мови.
- Вироблення навичок каліграфічного письма в першокласників (на матеріалі англійської мови).
- Формування навички читання в період навчання грамоти (на матеріалі англійської мови).
- Методика навчання раннього читання (на матеріалі англійської мови).
- Розвиток мовлення молодших школярів на уроках навчання грамоти (на матеріалі англійської мови).
- Методика проведення словникової роботи в період навчання грамоти (на матеріалі англійської мови).
- Ігрові ситуації та дидактичні ігри в період навчання грамоти (на матеріалі англійської мови).
- Методика опрацювання тексту та сюжетного малюнка на уроках англійської мови.
- Збагачення словникового запасу учнів першого класу (на матеріалі англійської мови).
- Розвиток творчих здібностей молодших школярів на уроках англійської мови.
- Словниково-логічні вправи як засіб розвитку логічного мислення молодших школярів на уроках англійської мови.
- Організація самостійної роботи учнів на уроках англійської мови.
- Організація позакласного читання молодших школярів (на матеріалі англійської мови).
- Особливості уроків навчання англійської мови в малочисельній школі.
- Казки Василя Сухомлинського як засіб комунікативної спрямованості уроків англійської мови на початковому етапі навчання.
- Реалізація принципу наочності на уроках англійської мови в початковій школі.
- Особливості підготовки і проведення нестандартних уроків з англійської мови.
- Формування і розвиток умінь та навичок діалогічного мовлення на початковому етапі навчання англійської мови.
- Методика формування іншомовної граматичної компетенції учнів початкової школи.
- Методика формування іншомовної лексичної компетенції учнів початкової школи.
- Нестандартні уроки англійської мови у початковій школі.
- Особливості формування монологічного мовлення учнів на уроках англійської мови.
- Використання елементів драматизації у процесі формування англомовної діалогічної компетенції молодших школярів.
- Навчання монологічного мовлення учнів на початковому етапі вивчення англійської мови.
- Шляхи навчання діалогічного мовлення учнів на початковому етапі вивчення англійської мови.
- Навчання монологічного мовлення з використанням віртуальних екскурсій на уроках англійської мови в початковій школі.
- Сюжетно-рольові ігри як засіб розвитку діалогічного мовлення молодших школярів (на матеріалі англійської мови).
- Навчально-мовленнєві ситуації як засіб розвитку діалогічного мовлення молодших школярів (на матеріалі англійської мови).
- Формування в учнів 3-4 класів уміння працювати зі словником (на матеріалі англійської мови).
- Методика навчання молодших школярів усних переказів (на матеріалі англійської мови).
- Шляхи попередження та подолання мовних помилок в англійському усному та писемному мовленні молодших школярів.
- Методика ознайомлення молодших школярів із синонімами, антонімами, омонімами, багатозначними словами (на матеріалі англійської мови).
- Система роботи із закріплення та активізації англійського словника дітей молодшого шкільного віку.
- Дидактичні ігри як засіб активізації лексичного запасу молодших школярів (на матеріалі англійської мови).
- Виховний потенціал уроків з вивчення англійської лексики в початкових класах.
- Місце і роль аутентичної лексики у системі навчання англійської мови дітей молодшого шкільного віку.
- Розвиток пізнавальної активності та самостійності молодших школярів під час ознайомлення із аутентичними творами на уроках англійської мови.
- Дидактичні ігри та конкурси як засіб розвитку пізнавальної діяльності учнів під час роботи з англійським реченням.
- Формування навичок усвідомленого читання в початкових класах (на матеріалі англійської мови).
- Формування навичок правильного читання в початкових класах (на матеріалі англійської мови).
- Методика роботи з ілюстраціями, загадками, прислів’ями на уроках англійської мови в початкових класах.
- Методика використання сучасних навчальних гаджетів на уроках англійської мови в початковій школі.
- Нові експериментальні дослідження в галузі методики навчання читання на уроках англійської мови.
- Нетрадиційні методики вивчення англійської мови в початкових класах та їх вплив на формування англомовної компетентності учнів.
- Методика проведення інтегрованих уроків англійської мови в початковій школі.
- Цінність казки як літературного жанру для розвитку творчості та уяви молодших школярів на уроках англійської мови.
- Роль прислів’їв та загадок у розвитку творчих здібностей та логічного мислення молодших школярів на уроках англійської мови.
- Використання малих фольклорних жанрів на уроках англійської мови з метою формування соціокультурної компетентності молодших школярів.
- Активізація розумової діяльності учнів 1-4 класів на уроках англійської мови засобами складання ребусів, загадок, прислів’їв, кросвордів.
- Формування в учнів початкової школи навичок читання з використанням технології диференційованого навчання на уроках англійської мови.
- Використання виховного змісту казки на уроках англійської мови в початковій школі.
- Морально-етичне виховання учнів на традиціях українського та англійського народів на уроках англійської мови (3-4 класи).
- Ознайомлення з традиціями і звичаями англійського народу на уроках англійської мови (3-4 класи).
- Використання англійського фольклору на уроках англійської мови у початковій школі.
- Формування знань про культуру англомовних країн на уроках англійської мови у 3-4 класах.
- Формування моральних цінностей школярів на уроках англійської мови як протидія кібербулінгу в початковій школі.
- Використання інтерактивних технологій для формування іншомовної комунікативної культури учнів початкової школи.
- Використання англійської та американської поезії як засобу естетичного виховання молодших школярів.
- Формування критичного мислення учнів засобами інтерактивних методів навчання на уроках англійської мови в початкових класах.
- Казка як засіб формування позитивної мотивації учнів до вивчення англійської мови.
- Вплив методики Марії Монтессорі на формування країнознавчої компетенції молодших школярів.
- Активізація англійського словника молодших школярів під час проведення тематичних позакласних заходів.
- Рольова гра як засіб інтенсифікації навчання молодших школярів англійської мови.
- Організація позакласної роботи як засіб підвищення мотивації учнів до вивчення англійської мови.
- Використання рухливих ігор на уроках англійської мови та їх влив на якість навчання.
- Способи презентації граматичного матеріалу в підручниках з англійської мови в початковій школі.
- Розвиток навичок усного англійського мовлення молодших школярів засобами гри.
- Інноваційні технології навчання іноземних мов як засіб фасилітації формування іншомовної компетентності учнів початкової школи.
- Організація уроку англійської мови в початкових класах за системою М. Монтессорі.
- Ситуація як засіб формування соціолінгвістичної та соціокультурної компетенції учня початкової школи.
- Формування англомовної комунікативної компетентності молодших школярів засобами цифрових навчальних інструментів.
- Формування цифрової компетентності молодших школярів на уроках англійської мови.
- Розвиток творчого потенціалу учнів початкової школи засобами англомовних мобільних додатків.
- Формування соціокультурної компетентності молодших школярів засобами використання матеріалу дисципліни «Країнознавство».
Вибірковий блок 2 «Практична психологія»
- Психологічні особливості адиктивної поведінки молодших школярів.
- Казкотерапія у роботі практичного психолога з молодшими школярами.
- Формування мотиваційної сфери молодших школярів.
- Мотивація як основа ефективності пізнавальної діяльності молодших школярів.
- Особливості формування етнічної ідентичності особистості молодшого школяра.
- Етнопсихологічні особливості міжособистісного спілкування в початковій школі.
- Вплив гірського середовища на розвиток комунікативних умінь учнів Нової української школи.
- Етнокультурний потенціал Карпатського регіону як складова професійної підготовки майбутніх учителів Нової української школи.
- Формування етнокультурної компетентності молодших школярів.
- Теоретичні засади використання гуцульської етнокультури у процесі духовно-морального виховання молодших школярів.
- Використання етнокультурних традицій Гуцульщини у навчанні та вихованні молодших школярів .
- Сім’я і формування українського національного характеру молодших школярів.
- Вплив історичних та релігійних чинників на формування української самосвідомості молодших школярів.
- Технології ефективного спілкування у конфлікті.
- Внутрішньоособистісні конфлікти та шляхи їх подолання.
- Міжособистісні конфлікти у середовищі початкової школи.
- Міжгрупові конфлікти та методи їх вирішення.
- Чинники конфліктності відносин між батьками і дітьми.
- Психологічне здоров’я сучасної сім’ ї.
- Роль учителя початкової школи у врегулюванні конфліктів між учнями.
- Конфлікти між учителями та учнями, їх особливості, об’єктивні та суб’єктивні причини виникнення.
- Булінг як актуальна соціально-педагогічна проблема та шляхи її вирішення.
- Підходи до розуміння булінгу як форми шкільного насильства.
- Мобінг як форма психологічного насилля у шкільному колективі.
- Мобінг – «антидискримінаційний» тренд сучасності.
- Профілактика мобінгу в освітньому середовищі початкової школи.
- Кібермобінг як сучасна форма агресії в середовищі початкової школи.
- Медіація в початковій школі: нові шляхи порозуміння.
- Арт-терапевтичні технології у вирішенні конфліктів у середовищі початкової школи.
- Особливості та механізми застосування медіа-арт-терапії у вирішенні конфліктів у початковій школі.
Вибірковий блок 3 «Інклюзивна освіта»
- Сучасні тенденції розвитку освіти дітей з особливими освітніми потребами в Україні.
- Організація психолого-педагогічного супроводу учнів із порушеннями у розвитку.
- Особливості адаптації навчального середовища до можливостей учнів з особливими освітніми потребами.
- Реформування спеціальної освіти в Україні: соціально-педагогічний аспект.
- Особливості функціонування загальноосвітніх закладів з інклюзивним навчанням у Карпатському регіоні.
- Шляхи та специфіка організації інклюзивного навчання у закладах загальної середньої освіти.
- Чинники впливу на появу різних видів порушень у дітей молодшого шкільного віку гірської місцевості.
- Формування психологічної готовності педагогів сільської школи до взаємодії з учнями з особливими освітніми потребами.
- Види адаптації та модифікації і їх практична реалізація.
- Формування соціальних навичок в учнів з особливими освітніми потребами у процесі їх навчання у ЗЗСО.
- Виховання толерантного ставлення в учнів початкових класів ЗЗСО до осіб з особливими освітніми потребами на основі кращих традицій гуцульського етносу.
- Упровадження інклюзивної освіти у ЗЗСО сільської місцевості України.
- Інклюзивне виховання учнів з порушеннями у розвитку на базі кращого досвіду родинного виховання українського народу.
- Професійна діяльність учителя в умовах інклюзивного середовища.
- Індивідуалізоване навчання учнів з особливими освітніми потребами та його реалізація на практиці.
- Уроки толерантності у школі: зміст, мета та основні завдання.
- Педаггогічні умови створення інклюзивного середовища у ЗЗСО.
- Співпраця батьків та педагогів навчального закладу у процесі упровадження інклюзивної освіти.
- Основні форми, методи та прийоми навчання учнів з порушеннями мовлення.
- Класифікація видів порушень розвитку молодших школярів.
- Форми організації інклюзивного навчання в ЗЗСО.
- Сутність, функції та структура методів інклюзивного навчання.
- Практика використання базових моделей інклюзивної освіти молодших школярів з особливими освітніми потребами у школах м. Івано-Франківська.
- Портфоліо учнів з особливими освітніми потребами як засіб оцінювання індивідуальних досягнень.
- Форми роботи педагога з батьками учнів з порушеннями розвитку.
- Організація позаурочної діяльності з учнями з особливими освітніми потребами.
- Основні напрями та принципи організації психолого-педагогічного супроводу в умовах інклюзивного навчального закладу.
- Специфіка діяльності асистента вчителя у процесі супроводу учнів з порушеннями аутистичного спектру.
- Особливості управління малочисельною ЗЗСО з інклюзивним навчанням.
- Причини, що впливають на гальмування упровадження інклюзивної освіти у школах гірського регіону.
- Інноваційна діяльність педагога інклюзивного навчального закладу.
- Види арт-терапевтичних прийомів та методів і їх використання у навчально-виховному процесі школи з інклюзивним навчанням.
- Сучасні стратегії упровадження освітньої інклюзивної практики у західних областях України.
- Освітній потенціал різних типів навчальних закладів в організації інклюзивного навчання.
- Використання елементів козацької педагогіки в інклюзивному навчанні молодших школярів з порушеннями розвитку.
- Основні етапи супроводу молодших школярів з порушеннями психофізичного розвитку.
- Діяльність інклюзивно-ресурсних центрів Івано-Франківщини: функціонально-змістові характеристики.
- Форми і методи психо-корекційної роботи з учнями з порушеннями у розвитку.
- Структура уроку у ЗЗСО з інклюзивним навчанням.
- Шляхи підвищення академічної успішності учнів з гіперактивністю та дефіцитом уваги.
Вибірковий блок 4 «Музика»
- Основні тенденції та шляхи музичної освіти дітей у Новій українській школі.
- Музичний фольклор Українських Карпат як засіб морально-естетичного виховання молодших школярів.
- Вивчення елементів народних традиційних свят Карпатського регіону на уроках музичного мистецтва.
- Використання дитячого фольклору Прикарпаття на уроках музичного мистецтва та у позакласній роботі.
- Використання етнорегіонального музичного матеріалу у гірських школах Українських Карпат.
- Організація і проведення позакласних музично-творчих занять з учнями початкових класів гірських шкіл Карпатського регіону.
- Використання ігрових форм роботи на уроках музичного мистецтва у початкових класах.
- Ігрова діяльність як засіб активізації музичної творчості молодших школярів.
- Особливості розвитку дитячих голосів у молодшому шкільному віці.
- Розвиток музично-сенсорних здібностей першокласників.
- Аналіз зарубіжних концепцій музичного виховання дітей.
- Педагогічні умови активізації музичного сприймання у дітей молодшого шкільного віку.
- Музично-дидактичні ігри як засіб розвитку музикальності у першокласників.
- Використання народних традицій у музично-естетичному вихованні молодших школярів.
- Методи формування вокально-хорових навичок в учнів початкових класів.
- Творча діяльність як засіб музичного виховання молодших школярів.
- Ігрова діяльність як засіб активізації процесу засвоєння музичної грамоти молодшими школярами.
- Музично-ритмічне виховання молодших школярів.
- Методика освоєння гри на дитячих музичних інструментах.
- Аналіз теоретичних засад системи музичного виховання Карла Орфа.
- Аналіз теоретичних засад системи музичного виховання Золтана Кодая.
- Використання міжпредметних зв′зків на уроці музичного мистецтва як засіб активізації музичного сприймання учнів.
- Гра на музичних інструментах як засіб творчого розвитку учнів молодшого шкільного віку.
- Творча самореалізація дітей на уроках музичного мистецтва як пріоритетний напрям роботи музиканта-педагога.
- Використання казкових сюжетів на уроках музичного мистецтва у початковій школі.
- Розвиток емоційного сприймання музичного мистецтва у молодших школярів.
- Ігрові прийоми формування вокальних навичок у молодших школярів.
- Розвиток музично-пізнавальної самостійності молодших школярів.
- Особливості музичного виховання учнів із затримкою психічного розвитку.
- Використання казок В. О. Сухомлинського на уроках музичного мистецтва у початкових класах.
- Музичне виховання дітей в сім′ї.
- Музика як засіб валеологічного виховання молодших школярів.
- Методична робота вчителя над дитячою оперою у початкових класах.
- Інсценування пісень на уроці музичного мистецтва.
- Формування початкових знань про музичне мистецтво у першокласників.
- Організація музично-ритмічної діяльності молодших школярів на уроках музичного мистецтва.
- Особливості сприймання музики першокласниками.
- Активізація творчого розвитку дітей засобами позакласної музично-виховної роботи.
- Художня інтеграція на уроках музичного мистецтва.
- Шляхи реалізації міжпредметних зв′язків на уроках музичного мистецтва у початковій школі.
- Художня персоніфікація явищ природи як методичний прийом проведення нестандартного уроку музичного мистецтва.
- Естетичне виховання молодших школярів засобами інтегрованого впливу музики і природи.
- Театральний компонент у професійній діяльності музиканта-педагога.
- Використання етнорегіональних елементів на уроці музичного мистецтва.
- Особливості засвоєння першокласниками музичних понять і термінів у процесі художньо-творчої діяльності.
- Підготовка вчителя до вивчення творчості Т. Г. Шевченка на уроках музичного мистецтва.
- Музичне виховання учнів у позаурочний час.
- Дидактичний вірш як засіб активізації пізнавальної музично-творчої діяльності учнів початкових класів.
- Творчо-пошукова діяльність молодших школярів на уроках музичного мистецтва.
- Виховний потенціал українських народних колискових пісень.
- Роль державних і народних символів України в національно-патріотичному вихованні учнів на уроках музичного мистецтва та в позакласній роботі.
- Аналіз системи музичної освіти школярів з загальноосвітніх закладах Республіки Польща.
- Реалізація принципу наступності в естетичному вихованні дітей дошкільного та молодшого шкільного віку засобами музичного мистецтва.
- Музичні ігри Василя Верховинця як засіб формування творчих здібностей молодших школярів.
- Українська народна пісня як основа репертуару дитячого хорового колективу.
- Використання народної й авторської казки у різноманітних видах музичної діяльності.
- Система музично-ритмічного виховання Еміля Жака-Далькроза.
- Педагогічні ідеї М. Леонтовича у контексті розвитку європейської музичної педагогіки.
- Музично-педагогічна концепція Б. Л. Яворського.
- Основні тенденції та шляхи музичної освіти дітей у Новій українській школі.
- Педагогічні ідеї В. Верховинця та його методика музичної освіти дітей.
- Використання інформаційних технологій у музичному вихованні молодших школярів.
- Використання гуцульського фольклору у розвитку творчої активності учнів.
- Родинні традиції у музично-естетичному вихованні молодших школярів.
Завідувач кафедри
педагогіки початкової освіти М.П.Оліяр