На базі кафедри педагогіки початкової освіти відбулася Всеукраїнська науково-практична онлайн-конференція з міжнародною участю «НОВІ СТРАТЕГІЇ РОЗВИТКУ ПОЧАТКОВОЇ ОСВІТИ В УМОВАХ ЄВРОІНТЕГРАЦІЇ». У роботі онлайн-конференції взяли участь науковці та освітяни із більш ніж 30 закладів вищої освіти, педагогічних коледжів, загальноосвітніх шкіл, а також 4 вищих навчальних закладів Польщі та Словаччини.
Привітав учасників конференції доктор-фізико математичних наук, проректор з науково-педагогічної роботи Сергій Шарин, який висловив упевненість, що професіоналізм, знання, досвід українських фахівців та зарубіжних колег, потужний науковий потенціал наших країни створюють усі можливості для того, щоб ефективно модернізувати вітчизняну систему освіти й вивести її на найвищий європейський рівень.
Основні доповіді та обговорення відбувалися в контексті тематичних напрямів: професійні домінанти в підготовці майбутніх учителів початкової ланки освіти в контексті Концепції нової української школи; наступність та перспективність дошкільної і початкової ланок освіти в сучасних умовах; психолого-педагогічні засади реалізації нового Державного стандарту початкової загальної освіти; розвиток особистості молодшого школяра: компетентнісні орієнтири; гірська школа Українських Карпат: етнокультурний і виховний потенціал; стратегія здоров’язбереження як європейський вектор освіти; реалізація педагогіки партнерства в контексті розбудови нової української школи; розвиток інклюзивного освітнього середовища в початковій школі; модернізація сільської малочисельної школи: проблеми і перспективи; дидактичні проблеми функціонування віртуального освітнього простору.
У своєму виступі доктор педагогічних наук, завідувач кафедри педагогіки початкової освіти Марія Оліяр зазначила, що в контексті запропонованих напрямів роботи конференції існує чимало проблемних питань, які турбують педагогічну громадськість. Це проблема наступності дошкільної і початкової освіти, здійснення глибокої вертикальної та горизонтальної інтеграції у навчальному процесі початкової школи, організації інклюзивного освітнього середовища в початковій школі тощо. Чимало невирішених проблем і на рівні підготовки майбутніх педагогів, зокрема вчителів початкових класів. Це проблеми наступності підготовки фахівців у коледжі та університеті, співвідношення фундаментальної, методичної і практичної підготовки майбутніх учителів, їх компетентнісної підготовки.
На пленарному засіданні з доповідями та повідомленнями виступили: Войцех Валят, доктор педагогічних наук, проректор з навчальної роботи, завідувач кафедри загальної дидактики та освітніх систем Жешувського університету (Республіка Польща); Ольга Комар, доктор педагогічних наук, професор, завідувач кафедри фахових методик та інноваційних технологій у початковій школі Уманського державного педагогічного університету імені ПавлаТичини; Геннадій Бондаренко – кандидат педагогічних наук, доцент, завідувач кафедри початкової освіти Київського університету імені Бориса Грінченка; Юрій Москаленко – кандидат філософських наук, професор, директор Івано-Франківського коледжу ДВНЗ «Прикарпатський національний університет імені Василя Стефаника»; Людмила Процай – кандидат педагогічних наук, доцент кафедри початкової освіти, природничих і математичних дисциплін та методик їх викладання Полтавського національного педагогічного університету імені В.Г. Короленка; Надія Гринькова – кандидат педагогічних наук, доцент кафедри теорії і методики виховання, Рівненський державний гуманітарний університет та ін.
Науковий доробок конференції сприятиме реалізації нових стратегій реформування початкової освіти, вирішенню актуальних проблем розвитку педагогічної освіти в контексті євроінтеграції української наукової спільноти. Обрана тема послугувала плідним підґрунтям для обміну думками із зазначеної проблематики. За результатами онлайн-конференції буде опублікована збірка матеріалів тез та доповідей учасників конференції.