25-26 листопада на базі кафедри педагогіки початкової освіти педагогічного факультету Прикарпатського університету відбулася Всеукраїнська студентська науково-практична інтернет-конференція «Розвиток особистості молодшого школяра: сучасні реалії та перспективи». У роботі конференції взяли участь викладачі, молоді науковці, студенти, аспіранти, які представляли провідні університети всіх регіонів України.
Модерувала онлайн-конференцію докторка педагогічних наук, професорка, завідувачка кафедри педагогіки початкової освіти педагогічного факультету Марія Оліяр. У зверненні до учасників конференції вона зазначила: «Проблема розвитку особистості молодшого школярає є особливо актуальною за умов реформування системи освіти відповідно до Концепції нової української школи, насамперед регіональний компонент наукових досліджень, у тому числі питання навчання, вихованні і розвитку учнів ЗЗСО в гірському регіоні Українських Карпат. Не випадково конференція об’єднала більше 150 науковців з різних куточків нашої країни».
Із вітальним словом до учасників конференції звернулися члени оргкомітету Лариса Сущенко – докторка педагогічних наук, завідувачка кафедри дошкільної та початкової освіти Запорізького національного університету та Олена Ішутіна – кандидатка педагогічних наук, доцентка кафедри теорії і практики початкової освіти ДВНЗ «Донбаський державний педагогічний університет».
Під час конференції молоді науковці обговорили низку важливих педагогічних проблем, зокрема сучасні підходи до організації освітнього процесу в НУШ, актуальні питання організації інклюзивного освітнього середовища в сучасній початковій школі, проблему наступності і перспективності як умови забезпечення якості освіти дітей та молоді, актуальні проблеми фахової підготовки майбутніх учителів початкової школи.
Особливий інтерес в учасників конференції викликали доповіді: «Застосування сучасних освітніх інструментів у Новій українській школі» (Дар’я Майструк, студентка Волинського національного університету імені Лесі Українки); «Розвиток навички прохання у дітей з розладами аутистичного спектру в комунікації з однолітками» (Анастасія Литовченко, магістрантка Ніжинського державного університету імені Миколи Гоголя); «Використання засобів позааудиторної роботи у підготовці майбутніх учителів до протинікотинового і антиалкогольного виховання дітей та молоді» (Наталія Котурбаш, магістрантка Прикарпатського національного університету імені Василя Стефаника); «Профілактика булінгу в початковій школі» (Ярина Макар, Христина Панас, магістрантки Прикарпатського національного університету імені Василя Стефаника); «Формування адаптивності молодших школярів засобами модельно-корекційної діяльності вчителя» (Юлія Немерюк, студентка Хортицької національної академії,
м. Запоріжжя); «Казкотерапія як засіб психолого-педагогічного впливу на формування здоров’язбережувальної компетентності учнів початкової школи» (Тетяна Кавкун, магістрантка Львівського національного університету імені Івана Франка); «Буктрейлер як сучасна реклама книги» (Тетяна Ткачук – студентка Волинського національного університету імені Лесі Українки); «Розвиток мовної особистості учня початкової школи за умов діалектного середовища» (Ангеліна Павлюк, cтудентка Прикарпатського національного університету імені Василя Стефаника) та ін.
«Відрадно, що цьогоріч у нашому науковому зібранні взяли участь студенти, починаючи з 2-3 курсів. Це означає, що молодь активно цікавиться проблемами педагогічної науки. Усі університети – співорганізатори конференції – успішно працюють над розвитком наукового потенціалу нашої країни», – зазначила професорка Марія Оліяр.
У рамках конференції відбулася зустріч учасників із вчителем-методистом ТОВ «Новопечерська школа» (м. Київ), переможницею конкурсу Global Teacher Prize Ukraine Оксаною Хомич. Вона поділилася своїми науково-методичними напряцюваннями і досвідом роботи за унікальною педагогічною програмою, яку створили провідні українські педагоги та фахівці з Канадського бюро міжнародної освіти, розповіла, як вдалося поєднати українські національні стандарти освіти з провідними світовими методиками.
За результатами роботи конференції планується видання збірника матеріалів доповідей із найбільш цікавих та актуальних питань розвитку особистості молодших школярів в історичній ретроспективі і за сучасних умов, перспектив розвитку системи освіти в Україні.