18 квітня 2022 року професорка кафедри Оксана Цюняк виступила із доповіддю на тему «Ефективність дистанційного навчання у закладах вищої освіти в умовах воєнного стану (з досвіду роботи)» на засіданні науково-практичної конференції «Сучасні проблеми підготовки вчителя: теорія і практика», організованої науково-педагогічними співробітниками Інституту педагогічної освіти і освіти дорослих імені Івана Зязюна НАПН України (м. Київ).
Провідні науковці, викладачів, учителі-практики з різних куточків України виступили зі змістовними доповідями з актуальних для сьогодення проблем, а саме: трансформаційна роль освіти, тенденції розвитку сучасної педагогічної освіти, особливості організації освітнього процесу в умовах воєнного стану, педагогічна майстерність учителя у спілкуванні з учнями, які внутрішньо переселені: як взаємодіяти із раненими дитячими серцями; неформальна, інформальна методична освіта майбутніх учителів, цифрова безпека у новій реальності, діяльність Педагогічного музею під час російсько-української війни, переваги освітньої системи України у вихованні високих моральних якостей молоді: уроки війни.
У своєму виступі Оксана Петрівна актуалізувала проблему ефективності дистанційного навчання у закладах вищої освіти в умовах воєнного стану та поділилася власним досвідом роботи зі студентами Прикарпатського національного університету імені Василі Стефаника. Професорка зазначила, що реалії сучасного життя, життя в умовах війни спонукають до перегляду окремих поглядів на цілі та завдання вищої освіти. Карантин через поширення коронавірусної інфекції, а також війна, яка триває вже 55 день став часом експериментів в українській вищій освіті. У цьому контексті саме дистанційне навчання сприяє створенню освітніх можливостей для розв’язання нових дидактичних завдань, спрямованих на забезпечення якості та ефективності реалізації мети і основних завдань вищої освіти.
Аналізуючи означену проблему, Цюняк О.П. розкрила сутність основних понять дослідження «дистанційне навчання», «цифровізація»; детально проаналізувала цифрові інструментів, засоби мобільного навчання, які є ефективними у роботі зі здобувачами вищої освіти в умовах дистанційного навчання і дозволяють створювати електронні продукти для підтримки освітнього процесу у закладах вищої освіти в умовах воєнного часу.
За переконаннями доповідачки, саме з позицій сьогодення закладам вищої освіти значну увагу слід приділяти підготовці грамотного, компетентного, відповідального фахівця, емоційно та фізично здорового, конкурентоздатного на ринку праці, професійно готового до ефективної роботи за обраною спеціальністю у різних умовах, здатного до соціальної і професійної мобільності, до постійного професійного зростання та самовдосконалення. Важливо формувати у молоді патріотичну свідомість, почуття вірності та любові до Вітчизни, єдиної державної мови, турботи про благо свого народу, готовності до виконання громадянського і конституційного обов’язку із захисту національних інтересів, цілісності, незалежності України. Також Оксана Петрівна наголосила на необхідності психологічної підтримки здобувачів вищої освіти в умовах воєнного часу, створенні такого освітнього середовища, яке характеризує Прикарпатський університет як один із провідних закладів вищої освіти в Україні.
На завершення доповіді Оксана Петрівна продемонструвала відеопрезентацію студентських творчих робіт з яскраво вираженою патріотичною тематикою.