6 квітня 2022 р. викладачі кафедри педагогіки початкової освіти підвели підсумки наукової діяльності за минулий рік та розкрили нові її напрями. Як зазначила завідувач кафедри, доктор педагогічних наук, професор М.П. Оліяр, «тематика доповідей на цьогорічній конференції планувалася ще в іншому житті, задовго до страшної війни, яка прийшла на нашу землю. Звичайно, підходи до вирішення багатьох наукових проблем у мирному житті були зовсім інші, ніж нам бачиться тепер. Це проблеми роботи з переміщеними особами, питання комунікації, психологічної підтримки, нові умови освіти дітей та молоді, професійної перепідготовки, філоофські, історичні, гендерні та інші аспекти».
Провідні фахівці кафедри виступили зі змістовними доповідями з актуальних для сьогодення проблем. Зокрема, доктор педагогічних наук, професор Г.В. Білавич розкрила проблему розвитку національно-мовної особистості молодших школярів на уроках навчання грамоти, у своїй доповіді окреслила коло таких важливих питань, як культура мовлення, мовна стійкість українців, використання національно маркованої лексики та ін.
Доктор філологічних наук, професор О.С.Деркачова виступила з доповіддю на тему «Формування інклюзивної компетентності майбутніх педагогів засобами мотиваційної інклюзивної освіти», в якій висвітлила тематику найбільш відомих видань, заснованих на подіях, біографічних фактах, викладених та інтерпретованих авторами з використанням художніх засобів, але без спотворення правдивості оповіді (книги Ніка Вуйчича, Шайло Гаріса, Антона Дубішина та ін.), розкрила особливості інклюзивної документальної літератури (розповідь про прийняття себе самого та сприйняття людини з інклюзією світом, одкровення, історії успіху, мотиваційний характер цього пласту літератури).
Доктор педагогічних наук, професор І.Б.Червінська глибоко і всебічно розкрила надзвичайно актуальну для теперішнього часу проблему формування інфомедійної грамотності майбутніх педагогів у контексті вимог Нової української школи, зокрема зупинилася на питаннях формування інформаційної екосистеми, медіапростору, таких складниках медіаосвіти, як медіаграмотність, медіаімунітет, медіатворчість, медіакультура та медіакомпетентність педагогів. Особливий інтерес викликали питання інформаційної гігієни в умовах воєнного часу.
Доктор педагогічних наук, доцент Г.А. Русин виступила з доповіддю на тему «Тенденції розвитку етнопедагогіки українців на західноукраїнських землях (1772-1939 рр.), в якій розкрила питання формування етнічного та культурного простору українства в історичному аспекті, особливостей функціонування середовищ громади, родини, мови, віри в західноукраїнській спільноті зазначеного періоду.
Доктор педагогічних наук, професор О.П.Цюняк розкрила проблему ефективності дистанційного навчання у закладах вищої освіти в умовах воєнного часу, зупинилася на питаннях використання електронних засобів сучасної освіти у їх розмаїтті, цифрових інструментів, засобів мобільного навчання, тайм-менеджменту та ін., наголосила на необхідності психологічної підтримки здобувачів освіти в умовах воєнного часу, створенні такого освітнього середовища, яке характеризує Прикарпатський університет як один із провідних закладів вищої освіти в Україні. На завершення доповіді Оксана Петрівна продемонструвала відеопрезентацію студентських творчих робіт з яскраво вираженою патріотичною тематикою.
Робота секції педагогіки початкової освіти була успішною, плідною. У ході обговорення доповідей учасники звітної наукової онлайн-конференції відзначили актуальність тематики, визначили напрями подальшої наукової діяльності кафедри.