ОРІЄНТОВНА ТЕМАТИКА

Орієнтовна тематика

курсових робіт з педагогіки

для студентів спеціальності «Початкова освіта»

 

  1. Зміст і шляхи інтелектуального виховання молодших школярів.
  2. Компетентністний підхід у сучасній системі навчання і виховання учнів.
  3. Компетентністний підхід до формування змісту початкової освіти України.
  4. Виховна система школи.
  5. Валеологічне виховання дітей молодшого шкільного віку.
  6. Ідеї гуманізму в педагогічній творчості В.Сухомлинського.
  7. Інтерактивні методи навчання та їх застосування у початковій школі.
  8. Здоров’язберігаючі технології навчання у початковій школі.
  9. Естетичне виховання молодших школярів.
  10. Естетичне виховання учнів у педагогічній спадщині В. Сухомлинського.
  11. Екологічне виховання молодших школярів.
  12. Розумове виховання молодших школярів.
  13. Економічне виховання учнів початкових класів.
  14. Фізичне виховання молодших школярів.
  15. Трудове виховання учнів початкової школи.
  16. Моральне виховання молодших школярів.
  17. Зміст і шляхи естетичного виховання молодших школярів.
  18. Особистісно орієнтоване навчання і виховання учнів молодших класів.
  19. Педагогічна творчість сучасного вчителя початкових класів.
  20. Спрямування освіти навчання і виховання на розвиток особистості учня.
  21. Комп’ютеризація та інформація навчання в початковій школі.
  22. «Школа-родина» як нова модель навчального закладу І ступеня.
  23. Господарське виховання молодших школярів.
  24. Розвиток творчих здібностей учнів молодшого шкільного віку.
  25. Компетентністний підхід до організації навчального процесу початкової школи.
  26. Розвиток особистості молодшого школяра: мета, завдання та методи.
  27. Роль діяльності і спілкування у розвитку особистості молодшого школяра.
  28. Виховання як провідний чинник формування і розвитку особистості.
  29. Значення активності та діяльності у розвитку особистості молодшого школяра.
  30. Громадянське виховання учнів молодшого шкільного віку.
  31. Національне виховання учнів молодшого шкільного віку.
  32. Форми та методи патріотичного виховання молодших школярів.
  33. Технології виховання у молодших школярів якостей господарності.
  34. Шляхи виховання в учнів початкових класів бережливого ставлення до природи.
  35. Основні форми і методи виховання свідомої дисципліни у молодших школярів.
  36. Правове виховання молодших школярів.
  37. Роль сімейного виховання у формуванні особистості.
  38. Шляхи виховання у молодших школярів культури поведінки.
  39. Морально-етичне виховання учнів у педагогічній спадщині М.Стельмаховича.
  40. Морально-етичне виховання учнів молодшого шкільного віку.
  41. Особливості виховання в учнів початкових класів позитивного емоційно-ціннісного ставлення до праці.
  42. Виховання у молодших школярів чесності і правдивості: методи та форми організації.
  43. Система трудового виховання учнів початкових класів.
  44. Наступність у вихованні дітей дошкільного та молодшого шкільного віку.
  45. Індивідуальний підхід у вихованні молодших школярів та умови підвищення його ефективності.
  46. Методи стимулювання позитивної поведінки учнів початкових класів: сутність та особливості використання.
  47. Методи самовиховання та їх реалізація у практичній діяльності вчителя початкових класів.
  48. Значення доручень у моральному вихованні молодших школярів.
  49. Особливості використання методу прикладу у моральному вихованні учнів молодшого шкільного віку.
  50. Гра як метод виховання молодших школярів: види та методика використання.
  51. Особливості ігрової діяльності учнів початкових класів та їх використання в навчальній діяльності.
  52. Особливості організації морального виховання з учнями молодшого шкільного віку.
  53. Спільна діяльність учителя початкових класів та родини з морального виховання учнів.
  54. Проблема підвищення педагогічної культури батьків.
  55. Виховання у молодших школярів громадянських якостей: зміст, методи та форми організації.
  56. Особливості патріотичного виховання молодших школярів.
  57. Форми та методи естетичного виховання молодших школярів у позаурочний час.
  58. Методи та форми економічного виховання учнів у сучасній початковій школі.
  59. Зміст і шляхи естетичного виховання учнів молодшого шкільного віку.
  60. Шляхи формування моральної культури учнів молодшого шкільного віку засобами народної педагогіки.
  61. Аналіз моральних ідеалів та цінностей учнів молодшого шкільного віку.
  62. Формування основ гуманістичної моралі засобами сімейної педагогіки.
  63. Зміст, засоби та форми естетичного виховання в сім’ї.
  64. Шляхи вдосконалення фізичного виховання учнів початкових класів у процесі навчання.
  65. Місце народної педагогіки в естетичному вихованні молодших школярів.
  66. Зміст і форми валеологічного виховання учнів початкових класів у позаурочний час.
  67. Народні ігри як чинник фізичного вдосконалення молодших школярів у позакласній роботі.
  68. Формування фізичної культури молодших школярів засобами козацької педагогіки.
  69. Екологічне виховання учнів молодшого шкільного віку: зміст, форми та методи реалізації.
  70. Сутність та зміст економічного виховання учнів початкових класів.
  71. Особливості розумового виховання учнів молодших класів.
  72. Використання етнографічних матеріалів у розумовому вихованні молодших школярів.
  73. Методи національно-патріотичного виховання молодших школярів.
  74. Основні напрямки позакласної виховної роботи з учнями молодших класів.
  75. Виховуючий характер навчання і шляхи його оптимізації у початковій школі.
  76. Нетрадиційні форми організації виховання у сучасній початковій школі.
  77. Організаційні форми позакласної виховної роботи з учнями молодшого шкільного віку.
  78. Особливості соціалізації особистості учня початкових класів в умовах ЗОШ.
  79. Організація навчально-виховної роботи з педагогічно занедбаними дітьми.
  80. Система роботи з педагогічно занедбаними учнями в умовах початкової школи.
  81. Система роботи початкової школи з обдарованими дітьми.
  82. Форми та методи роботи з обдарованими учнями.
  83. Педагогічні умови ефективного використання заохочення та покарання як методів виховання молодших школярів.
  84. Шляхи та засоби оптимізації естетичного виховання молодших школярів.
  85. Інноваційні технології виховної роботи в початковій школі.
  86. Функції громадських і дитячих організацій у вихованні молодших школярів.
  87. Самовиховання учнів молодшого шкільного віку: зміст та педагогічний супровід.
  88. Розвиток пізнавальної активності учнів початкових класів у процесі навчання.
  89. Дидактичні засоби підвищення  пізнавальної активності школярів у навчанні.
  90. Проблемне навчання, його характеристика і методика використання в початковій школі.
  91. Значення проблемного навчання у виявленні здібностей обдарованих дітей.
  92. Методи стимулювання навчально-пізнавального інтересу в учнів початкових класів.
  93. Шляхи використання пізнавальних ігор у навчальному процесі початкової школи.
  94. Педагогічні умови ефективного використання наочності у навчанні молодших учнів.
  95. Особливості реалізації індивідуального підходу до учнів молодшого шкільного віку.
  96. Розвивальний характер навчання в початкових класах та умови підвищення його ефективності.
  97. Особливості організації та розвитку пізнавальної діяльності молодших школярів у процесі навчання.
  98. Використання етнопедагогіки в сучасній початковій школі (за М. Стельмаховичем).
  99. Проблемне навчання і можливості його здійснення в початкових класах.
  100. Проблема диференціації навчання в початковій школі.
  101. Психолого-педагогічні засади підготовки дітей до навчання в школі.
  102. Гуманізація навчання в початкових класах: педагогічна сутність та особливості.
  103. Система принципів навчання, їх реалізація на уроках у початкових класах.
  104. Організація диференційованого навчання в початкових класах.
  105. Особливості диференційованого навчання в початкових класах.
  106. Забезпечення індивідуалізації навчання та умови його ефективності.
  107. Пізнавальні інтереси молодших школярів та особливості їх розвитку в процесі навчання.
  108. Традиційні та нетрадиційні методи навчання в початкових класах.
  109. Умови організації нестандартних уроків у початковій школі.
  110. Нестандартні уроки в початковій школі: вимоги до їх проведення.
  111. Шляхи удосконалення роботи з підручниками на уроках у початковій школі.
  112. Вправи в системі методів навчання, шляхи підвищення ефективності їх використання.
  113. Наочність в навчальному процесі, її роль в підвищенні якості знань учнів початкових класів.
  114. Формування навичок самостійної роботи учнів молодшого шкільного віку.
  115. Оптимізація самостійної роботи учнів молодшого шкільного віку.
  116. Застосування інтерактивних технологій в навчально-виховному процесі ЗОШ І ст.
  117. Методи оцінювання навчальних досягнень учнів у початкових класах.
  118. Особливості побудови уроку і методика проведення його в класах-комплектах.
  119. Оптимізація типів і структури уроків у початковій школі.
  120. Педагогічні умови проведення інтегрованих уроків.
  121. Педагогічні вимоги до організації та проведення проблемних уроків у початковій школі.
  122. Профорієнтаційна робота з учнями початкових класів: сутність та особливості здійснення.
  123. Розвивальні уроки в початковій школі.
  124. Шляхи інтенсифікації сучасного уроку в початкових класах.
  125. Екскурсія в початкових класах як форма організації навчального процесу.
  126. Домашні завдання в системі початкового навчання, умови підвищення їх ефективності.
  127. Вплив народної педагогіки на розвиток особистості молодшого школяра.
  128. Формування світогляду молодших школярів засобами навчальної діяльності.
  129. Реалізація краєзнавчого компонента початкової освіти.
  130. Міжпредметні зв’язки як засіб інтенсифікації змісту початкової освіти.
  131. Формування логічного мислення у молодших школярів.
  132. Способи організації ігрової діяльності на уроках в початковій школі.
  133. Педагогічна взаємодія вчителів, батьків, громадськості та учнів у виховному процесі початкової школи.
  134. Господарське виховання учнів початкових класів у школі та сім’ї.
  135. Дидактичні особливості проведення інтегрованих уроків в початковій школі.
  136. Розвиток творчих здібностей учнів засобами народних ремесел і промислів.
  137. Казка як засіб духовно-морального виховання молодших школярів.
  138. Проблема полікультурного виховання учнів початкової школи.
  139. Формування та розвиток патріотичних почуттів в молодшому шкільному віці.
  140. Формування соціокультурного розвивального середовища в сучасній початковій школі.
  141. Формування в молодших школярів спостережливості.
  142. Розвиток особистості молодшого школяра засобами навчальної діяльності.
  143. Технології організації виховного процесу в початковій школі.
  144. Розвиток творчості учнів початкової школи у процесі виховної діяльності.
  145. Соціокультурне виховання учнів початкової школи.
  146. Особливості аналізу сучасного уроку в початковій школі.
  147. Роль сім’ї у підготовці дітей до навчання в школі.
  148. Форми та методи виховання в учнів міжетнічної толерантності.
  149. Особливості роботи вихователя групи продовженого дня в початкових класах.
  150. Вдосконалення зв’язків вчителя і батьків у поліпшенні виховної роботи з молодшими школярами.
  151. Шляхи підвищення педагогічної культури батьків.
  152. Форми і методи оцінювання навчальних досягнень учнів початкових класів.
  153. Джерела педагогічної майстерності і шляхи її вдосконалення
  154. Організація навчально-виховного процесу у школі з малою кількістю учнів.
  155. Особливості оцінювання навчальних досягнень молодших школярів.
  156. Моніторинг якості початкової освіти.
  157. Дидактичні особливості оцінювання навчальних досягнень учнів 1-2 класів.
  158. Мотивація навчання молодших школярів.
  159. Дієві форми взаємодії вчителя і учнів у навчально-виховному процесі початкової школи.
  160. Етнокультурні чинники розвитку особистості молодшого школяра.
  161. Використання засобів етнодидактики у навчально-виховному процесі початкової школи.
  162. Психолого-педагогічні основи готовності дитини до школи
  163. Формування естетичної культури молодших школярів.
  164. Екологічне виховання учнів засобами народної казки.
  165. Педагогічні засоби естетичного виховання учнів у позаурочній виховній роботі.
  166. Система виховної роботи класного керівника сучасної ЗОШ І ст.
  167. Форми та методи використання народознавчого матеріалу у навчально-виховному процесі початкової школи.
  168. Технологія колективного творчого виховання.
  169. Патріотичне виховання молодших школярів.
  170. Організація навчально-виховної роботи з обдарованими дітьми.
  171. Шляхи оптимізації взаємодії сім’ї і школи.
  172. Шляхи формування моральної культури учнів молодшого шкільного віку.
  173. Принципи, форми та методи профорієнтаційної роботи з молодшими школярами.
  174. Особливості професійної орієнтації учнів початкових класів.
  175. Особливості формування естетичної культури молодших школярів у процесі театралізованої діяльності.
  176. Вплив засобів театрального мистецтва на формування у молодших школярів інтересу до навчання .
  177. Застосування засобів театральної педагогіки в навчально-виховному процесі ЗОШ І ступеня.
  178. Інноваційні технології у навчально-виховному процесі початкової школи.
  179. Організація розвивального навчання у початковій школі.
  180. Принципи, форми та методи профорієнтаційної роботи з молодшими школярами.
  181. Застосування індивідуального підходу в процесі навчання молодших школярів.
  182. Особистісно орієнтоване навчання учнів молодшого шкільного віку.
  183. Педагогічні умови формування учнівського колективу в початковій школі.
  184. Діагностична діяльність учителя початкових класів.
  185. Застосування технологій інтерактивного навчання у початковій школі.
  186. Особливості застосування інтерактивних технологій навчання у загальноосвітній школі І ступеня.
  187. Інтелектуальна обдарованість учнів початкових класів як психолого-педагогічна проблема.
  188. Інтелектуальна обдарованість: сутність, структура, ознаки.
  189. Родинне виховання дітей молодшого шкільного віку.
  190. Полікультурне виховання молодших школярів.

 

 

Тематика курсових робіт затверджена на засіданні кафедри теорії та методики початкової освіти. Протокол № 1 від 30 вересня 201____ р.