Орієнтовна тематика
курсових робіт з педагогіки
для студентів спеціальності «Початкова освіта»
- Зміст і шляхи інтелектуального виховання молодших школярів.
- Компетентністний підхід у сучасній системі навчання і виховання учнів.
- Компетентністний підхід до формування змісту початкової освіти України.
- Виховна система школи.
- Валеологічне виховання дітей молодшого шкільного віку.
- Ідеї гуманізму в педагогічній творчості В.Сухомлинського.
- Інтерактивні методи навчання та їх застосування у початковій школі.
- Здоров’язберігаючі технології навчання у початковій школі.
- Естетичне виховання молодших школярів.
- Естетичне виховання учнів у педагогічній спадщині В. Сухомлинського.
- Екологічне виховання молодших школярів.
- Розумове виховання молодших школярів.
- Економічне виховання учнів початкових класів.
- Фізичне виховання молодших школярів.
- Трудове виховання учнів початкової школи.
- Моральне виховання молодших школярів.
- Зміст і шляхи естетичного виховання молодших школярів.
- Особистісно орієнтоване навчання і виховання учнів молодших класів.
- Педагогічна творчість сучасного вчителя початкових класів.
- Спрямування освіти навчання і виховання на розвиток особистості учня.
- Комп’ютеризація та інформація навчання в початковій школі.
- «Школа-родина» як нова модель навчального закладу І ступеня.
- Господарське виховання молодших школярів.
- Розвиток творчих здібностей учнів молодшого шкільного віку.
- Компетентністний підхід до організації навчального процесу початкової школи.
- Розвиток особистості молодшого школяра: мета, завдання та методи.
- Роль діяльності і спілкування у розвитку особистості молодшого школяра.
- Виховання як провідний чинник формування і розвитку особистості.
- Значення активності та діяльності у розвитку особистості молодшого школяра.
- Громадянське виховання учнів молодшого шкільного віку.
- Національне виховання учнів молодшого шкільного віку.
- Форми та методи патріотичного виховання молодших школярів.
- Технології виховання у молодших школярів якостей господарності.
- Шляхи виховання в учнів початкових класів бережливого ставлення до природи.
- Основні форми і методи виховання свідомої дисципліни у молодших школярів.
- Правове виховання молодших школярів.
- Роль сімейного виховання у формуванні особистості.
- Шляхи виховання у молодших школярів культури поведінки.
- Морально-етичне виховання учнів у педагогічній спадщині М.Стельмаховича.
- Морально-етичне виховання учнів молодшого шкільного віку.
- Особливості виховання в учнів початкових класів позитивного емоційно-ціннісного ставлення до праці.
- Виховання у молодших школярів чесності і правдивості: методи та форми організації.
- Система трудового виховання учнів початкових класів.
- Наступність у вихованні дітей дошкільного та молодшого шкільного віку.
- Індивідуальний підхід у вихованні молодших школярів та умови підвищення його ефективності.
- Методи стимулювання позитивної поведінки учнів початкових класів: сутність та особливості використання.
- Методи самовиховання та їх реалізація у практичній діяльності вчителя початкових класів.
- Значення доручень у моральному вихованні молодших школярів.
- Особливості використання методу прикладу у моральному вихованні учнів молодшого шкільного віку.
- Гра як метод виховання молодших школярів: види та методика використання.
- Особливості ігрової діяльності учнів початкових класів та їх використання в навчальній діяльності.
- Особливості організації морального виховання з учнями молодшого шкільного віку.
- Спільна діяльність учителя початкових класів та родини з морального виховання учнів.
- Проблема підвищення педагогічної культури батьків.
- Виховання у молодших школярів громадянських якостей: зміст, методи та форми організації.
- Особливості патріотичного виховання молодших школярів.
- Форми та методи естетичного виховання молодших школярів у позаурочний час.
- Методи та форми економічного виховання учнів у сучасній початковій школі.
- Зміст і шляхи естетичного виховання учнів молодшого шкільного віку.
- Шляхи формування моральної культури учнів молодшого шкільного віку засобами народної педагогіки.
- Аналіз моральних ідеалів та цінностей учнів молодшого шкільного віку.
- Формування основ гуманістичної моралі засобами сімейної педагогіки.
- Зміст, засоби та форми естетичного виховання в сім’ї.
- Шляхи вдосконалення фізичного виховання учнів початкових класів у процесі навчання.
- Місце народної педагогіки в естетичному вихованні молодших школярів.
- Зміст і форми валеологічного виховання учнів початкових класів у позаурочний час.
- Народні ігри як чинник фізичного вдосконалення молодших школярів у позакласній роботі.
- Формування фізичної культури молодших школярів засобами козацької педагогіки.
- Екологічне виховання учнів молодшого шкільного віку: зміст, форми та методи реалізації.
- Сутність та зміст економічного виховання учнів початкових класів.
- Особливості розумового виховання учнів молодших класів.
- Використання етнографічних матеріалів у розумовому вихованні молодших школярів.
- Методи національно-патріотичного виховання молодших школярів.
- Основні напрямки позакласної виховної роботи з учнями молодших класів.
- Виховуючий характер навчання і шляхи його оптимізації у початковій школі.
- Нетрадиційні форми організації виховання у сучасній початковій школі.
- Організаційні форми позакласної виховної роботи з учнями молодшого шкільного віку.
- Особливості соціалізації особистості учня початкових класів в умовах ЗОШ.
- Організація навчально-виховної роботи з педагогічно занедбаними дітьми.
- Система роботи з педагогічно занедбаними учнями в умовах початкової школи.
- Система роботи початкової школи з обдарованими дітьми.
- Форми та методи роботи з обдарованими учнями.
- Педагогічні умови ефективного використання заохочення та покарання як методів виховання молодших школярів.
- Шляхи та засоби оптимізації естетичного виховання молодших школярів.
- Інноваційні технології виховної роботи в початковій школі.
- Функції громадських і дитячих організацій у вихованні молодших школярів.
- Самовиховання учнів молодшого шкільного віку: зміст та педагогічний супровід.
- Розвиток пізнавальної активності учнів початкових класів у процесі навчання.
- Дидактичні засоби підвищення пізнавальної активності школярів у навчанні.
- Проблемне навчання, його характеристика і методика використання в початковій школі.
- Значення проблемного навчання у виявленні здібностей обдарованих дітей.
- Методи стимулювання навчально-пізнавального інтересу в учнів початкових класів.
- Шляхи використання пізнавальних ігор у навчальному процесі початкової школи.
- Педагогічні умови ефективного використання наочності у навчанні молодших учнів.
- Особливості реалізації індивідуального підходу до учнів молодшого шкільного віку.
- Розвивальний характер навчання в початкових класах та умови підвищення його ефективності.
- Особливості організації та розвитку пізнавальної діяльності молодших школярів у процесі навчання.
- Використання етнопедагогіки в сучасній початковій школі (за М. Стельмаховичем).
- Проблемне навчання і можливості його здійснення в початкових класах.
- Проблема диференціації навчання в початковій школі.
- Психолого-педагогічні засади підготовки дітей до навчання в школі.
- Гуманізація навчання в початкових класах: педагогічна сутність та особливості.
- Система принципів навчання, їх реалізація на уроках у початкових класах.
- Організація диференційованого навчання в початкових класах.
- Особливості диференційованого навчання в початкових класах.
- Забезпечення індивідуалізації навчання та умови його ефективності.
- Пізнавальні інтереси молодших школярів та особливості їх розвитку в процесі навчання.
- Традиційні та нетрадиційні методи навчання в початкових класах.
- Умови організації нестандартних уроків у початковій школі.
- Нестандартні уроки в початковій школі: вимоги до їх проведення.
- Шляхи удосконалення роботи з підручниками на уроках у початковій школі.
- Вправи в системі методів навчання, шляхи підвищення ефективності їх використання.
- Наочність в навчальному процесі, її роль в підвищенні якості знань учнів початкових класів.
- Формування навичок самостійної роботи учнів молодшого шкільного віку.
- Оптимізація самостійної роботи учнів молодшого шкільного віку.
- Застосування інтерактивних технологій в навчально-виховному процесі ЗОШ І ст.
- Методи оцінювання навчальних досягнень учнів у початкових класах.
- Особливості побудови уроку і методика проведення його в класах-комплектах.
- Оптимізація типів і структури уроків у початковій школі.
- Педагогічні умови проведення інтегрованих уроків.
- Педагогічні вимоги до організації та проведення проблемних уроків у початковій школі.
- Профорієнтаційна робота з учнями початкових класів: сутність та особливості здійснення.
- Розвивальні уроки в початковій школі.
- Шляхи інтенсифікації сучасного уроку в початкових класах.
- Екскурсія в початкових класах як форма організації навчального процесу.
- Домашні завдання в системі початкового навчання, умови підвищення їх ефективності.
- Вплив народної педагогіки на розвиток особистості молодшого школяра.
- Формування світогляду молодших школярів засобами навчальної діяльності.
- Реалізація краєзнавчого компонента початкової освіти.
- Міжпредметні зв’язки як засіб інтенсифікації змісту початкової освіти.
- Формування логічного мислення у молодших школярів.
- Способи організації ігрової діяльності на уроках в початковій школі.
- Педагогічна взаємодія вчителів, батьків, громадськості та учнів у виховному процесі початкової школи.
- Господарське виховання учнів початкових класів у школі та сім’ї.
- Дидактичні особливості проведення інтегрованих уроків в початковій школі.
- Розвиток творчих здібностей учнів засобами народних ремесел і промислів.
- Казка як засіб духовно-морального виховання молодших школярів.
- Проблема полікультурного виховання учнів початкової школи.
- Формування та розвиток патріотичних почуттів в молодшому шкільному віці.
- Формування соціокультурного розвивального середовища в сучасній початковій школі.
- Формування в молодших школярів спостережливості.
- Розвиток особистості молодшого школяра засобами навчальної діяльності.
- Технології організації виховного процесу в початковій школі.
- Розвиток творчості учнів початкової школи у процесі виховної діяльності.
- Соціокультурне виховання учнів початкової школи.
- Особливості аналізу сучасного уроку в початковій школі.
- Роль сім’ї у підготовці дітей до навчання в школі.
- Форми та методи виховання в учнів міжетнічної толерантності.
- Особливості роботи вихователя групи продовженого дня в початкових класах.
- Вдосконалення зв’язків вчителя і батьків у поліпшенні виховної роботи з молодшими школярами.
- Шляхи підвищення педагогічної культури батьків.
- Форми і методи оцінювання навчальних досягнень учнів початкових класів.
- Джерела педагогічної майстерності і шляхи її вдосконалення
- Організація навчально-виховного процесу у школі з малою кількістю учнів.
- Особливості оцінювання навчальних досягнень молодших школярів.
- Моніторинг якості початкової освіти.
- Дидактичні особливості оцінювання навчальних досягнень учнів 1-2 класів.
- Мотивація навчання молодших школярів.
- Дієві форми взаємодії вчителя і учнів у навчально-виховному процесі початкової школи.
- Етнокультурні чинники розвитку особистості молодшого школяра.
- Використання засобів етнодидактики у навчально-виховному процесі початкової школи.
- Психолого-педагогічні основи готовності дитини до школи
- Формування естетичної культури молодших школярів.
- Екологічне виховання учнів засобами народної казки.
- Педагогічні засоби естетичного виховання учнів у позаурочній виховній роботі.
- Система виховної роботи класного керівника сучасної ЗОШ І ст.
- Форми та методи використання народознавчого матеріалу у навчально-виховному процесі початкової школи.
- Технологія колективного творчого виховання.
- Патріотичне виховання молодших школярів.
- Організація навчально-виховної роботи з обдарованими дітьми.
- Шляхи оптимізації взаємодії сім’ї і школи.
- Шляхи формування моральної культури учнів молодшого шкільного віку.
- Принципи, форми та методи профорієнтаційної роботи з молодшими школярами.
- Особливості професійної орієнтації учнів початкових класів.
- Особливості формування естетичної культури молодших школярів у процесі театралізованої діяльності.
- Вплив засобів театрального мистецтва на формування у молодших школярів інтересу до навчання .
- Застосування засобів театральної педагогіки в навчально-виховному процесі ЗОШ І ступеня.
- Інноваційні технології у навчально-виховному процесі початкової школи.
- Організація розвивального навчання у початковій школі.
- Принципи, форми та методи профорієнтаційної роботи з молодшими школярами.
- Застосування індивідуального підходу в процесі навчання молодших школярів.
- Особистісно орієнтоване навчання учнів молодшого шкільного віку.
- Педагогічні умови формування учнівського колективу в початковій школі.
- Діагностична діяльність учителя початкових класів.
- Застосування технологій інтерактивного навчання у початковій школі.
- Особливості застосування інтерактивних технологій навчання у загальноосвітній школі І ступеня.
- Інтелектуальна обдарованість учнів початкових класів як психолого-педагогічна проблема.
- Інтелектуальна обдарованість: сутність, структура, ознаки.
- Родинне виховання дітей молодшого шкільного віку.
- Полікультурне виховання молодших школярів.
Тематика курсових робіт затверджена на засіданні кафедри теорії та методики початкової освіти. Протокол № 1 від 30 вересня 201____ р.