Днями студенти першого курсу спеціальності «Початкова освіта» у межах заходів кафедри педагогіки початкової освіти, приурочених до Дня української писемності та мови, яке відзначатиметься 9 листопада 2021 року, провели науково-практичну конференцію «Українська мова вчора, сьогодні, завтра в Україні і світі», ініціатором та організатором якої стала професор Галина Білавич. Викладачка заздалегідь підготувала модераторів – Олександру Ханас (група ПО-11), Олену Невінську (група ПО-12), Вікторію Озарко (група ПО-13), які, ознайомившись з основами ораторського мистецтва, особливостями публічного виступу, науковим мовленнєвим етикетом, «золотими правилами» еристики, засобами подолання страху перед аудиторією, композицією та мовними засобами академічної промови, донесли необхідні методичні рекомендації щодо проведення наукового форуму до своїх одногрупників. Так була реалізована ідея освітнього коучингу.
З привітальним словом до учасників конференції звернулася Галина Білавич, яка актуалізувала проблеми розвитку та функціонування української мови як державної на сучасному етапі. Далі студентки-модераторки запрошували до слова доповідачів, представляли їх, підсумовували й узагальнювали наукові доповіді, ставили запитання, які уможливлювали глибше розкрити погляди студентів на предмет обговорення та аргументувати позицію, стежили за дотриманням регламенту, дякували за змістовні виступи, словом, професійно керували цим процесом.
Студенти-першокурсники (Андрусяк Антоніна, Андрушко Анастасія, Берчак Анна, Білан Юлія, Біланин Ангеліна, Білик Діана, Бондарчук Роксолана, Ботюк Валентина, Василечко Марія, Грицак Марія, Дмитроняк Іванна, Літвін Юлія, Стеф’юк Тетяна; Литвин Софія, Крайник Діана-Марія, Кицмур Адріана, Петрів Аліна, Михальчук Руслана, Марчук Соломія, Мочернак Людмила, Мельник Людмила, Мельник Діана; Фіголь Наталія, Шимків Софія, Турелик Марія, Петрів Юлія, Шаламай Марія, Стойка Руслана, Синюк Тетяна, Сеньків Ірина, Шумило Анастасія, Бойчук Ірина, Челядин Ольга, Тарковська Валерія) активно долучилися до обговорення таких питань: українська мова – національна мова українського народу, тисячорічна писемна традиція української мови, місце української мови з-поміж слов’янських та світових мов, українська мова – одна з найбагатших і найрозвиненіших мов світу, лінгвоцид української мови, теорії походження української мови, концепція академіка Ю. Шевельова про формування української мови, говіркове багатство української мови, культура мови майбутнього вчителя початкової школи, норми сучасної української літературної мови, комунікативна компетентність учня початкової школи в контексті Концепції НУШ, Закон України «Про забезпечення функціонування української мови як державної» (2019), основні зміни в правописі української мови, полеміка щодо переведення української писемності на латиницю («азбучні війни» 2021 р.) та ін. Наприкінці студентського наукового форуму його учасники обговорили та винесли ухвалу, у якій, окрім іншого, зазначено: українська мова має велике значення в системі освіти, оскільки саме за допомогою мови в середніх і вищих закладах набувають фах, тому вільне володіння державною мовою є обов’язком і прерогативою майбутнього вчителя початкової школи. Одне із завдань досконалого володіння українською мовою як державною студенти-юні науковці вбачають в екологізації освітнього мовного простору. Засобом мовної діяльності, спрямованої на очищення мовленнєвого середовища від покручів, фонетичних, акцентологічних, граматичних, стилістичних анормативів та помилок, росіянізмів, сленгізмів, інших лексичних негараздів може стати науковий гурток «Мовні екологи», який працює на кафедрі педагогіки початкової освіти, участь у ньому студентів-першокурсників є важливою, доречною та на часі, оскільки слугуватиме комунікативній діяльності майбутніх учителів початкової школи, забезпечуватиме їхній професійний розвиток, розвиватиме національно-мовну особистість тощо.