УЧАСТЬ ПРОФЕСОРКИ КАФЕДРИ ОКСАНИ ЦЮНЯК У НАУКОВОМУ СЕМІНАРІ «ТЕНДЕНЦІЇ РОЗВИТКУ ДОШКІЛЬНОЇ ТА ПОЧАТКОВОЇ ОСВІТИ У КОНТЕКСТІ СУЧАСНОЇ ОСВІТНЬОЇ ПАРАДИГМИ»

Професорка кафедри Оксана Цюняк взяла участь у науковому семінарі «Тенденції розвитку дошкільної та початкової освіти у контексті сучасної освітньої парадигми» організованого кафедрою початкової та дошкільної освіти Львівського національного університету імені Івана Франка.

         У своєму виступі Оксана Петрівна зазначила, що навчання за принципом «знати все» змінюється на принцип «знати, як навчатися протягом життя та стати самореалізованим та конкурентноздатним», а робота з інформацією на принципах «запам’ятовування» поступово втрачає сенс через розвиток Інтернету як глобального джерела інформації, а отже, важливими стають не лише знання, а й навички ХХІ століття, яке вважають епохою кіберсоціалізації суспільства, часом великих перетворень, інноватизації, формування концептуальних засад цифрової освіти в Україні. Разом з тим, сучасний педагог повинен орієнтуватися в інформаційному просторі, одержувати інформацію, яка є основним ресурсом цифрової освіти, та оперувати нею відповідно до власних потреб і вимог професійної діяльності, має оволодіти новими знаннями і вміннями, що допоможуть комфортно працювати та бути конкурентоспроможним в освітньому просторі інформаційного суспільства.

За переконанням доповідачки, важливою складовою освітнього процесу в закладах вищої освіти повинно бути забезпечення відповідних організаційно-педагогічних умов, що сприяють підготовці компетентного майбутнього вчителя початкових класів, орієнтованого на інноваційну діяльність в умовах цифрової трансформації освіти.

У аспекті зазначеної проблеми було розглянуто сукупність взаємопов’язаних, взаємодоповнювальних і взаємозалежних організаційно-педагогічних умов професійної підготовки майбутніх вчителів початкових класів; представлено власний досвід роботи зі студентами педагогічного факультету Прикарпатського національного університету імені Василя Стефаника в умовах дистанційного та змішаного навчання.

Зроблено висновки, що навчання у закладах вищої освіти має бути цікавим, насиченим, адже сучасний світ вимагає від молоді здатності якісно та оперативно реагувати на інноваційні зміни, які відбуваються у суспільстві, бути самодостатніми, ініціативними, відповідальними громадянами, успішними людьми, тобто, професійно компетентними, навчатися протягом усього життя, активно й зацікавлено пізнавати світ, усвідомлювати цінність знань, науки, творчості, освіти й самоосвіти для життя та власної професійної діяльності.  Нині сучасні заклади вищої освіти не лише повинні забезпечувати освітній процес, а й стати майданчиком для створення інновацій, науково-освітніх on-line платформ, реалізації проєктів.

Позитивна атмосфера заходу сприяла конструктивній роботі, обміну думками, цікавими ідеями, досвідом роботи що реалізації освітніх завдань.