Відбувся захист міждисциплінарних магістерських робіт

В Прикарпатському університеті започатковано підготовку наукових дипломних досліджень міждисциплінарного спрямування (спеціальності «Початкова освіта», «Інформатика», «Графічний дизайн») у рамках синергії міжнародних проектів ERASMUS+«Модернізація вищої педагогічної освіти з використання інноваційних інструментів викладання» (№ 586098-EPP-1-2017-1-UA-EPPKA2-CBHE-JP) та «GameHub: співпраця університетів та підприємств в ігровій індустрії в Україні» (№56128-EPP-1-2015-1-ES-EPPKA2-CBHE-JP). В контексті цього 17 грудня відбулися перші міждисциплінарні захисти магістерських робіт.

Магістерські роботи, які представлені на перших міждисциплінарних захистах, були виконані у команді викладачів і студентів трьох структурних підрозділів університету. Зокрема, студенти Ірина Терешкун (спеціальності «Початкова освіта», «Інформатика») та Тетяна Ціцюра (спеціальність «Графічний дизайн») представили спільну роботу «Економічне виховання здобувачів загальної середньої освіти на уроках STEAM засобами навчальної комп’ютерної гри». Віра Копильчук (спеціальності «Початкова освіта», «Інформатика») та Анна Блінова (спеціальність «Графічний дизайн») захищали свою роботу – «Інтегроване навчання учнів у Новій українській школі засобами ІКТ (на прикладі уроків природничо-математичного циклу)». Науковими керівниками робіт виступили – доктор педагогічних наук, професор Олена Будник, кандидат мистецтвознавства, доцент Олег Чуйко, кандидат педагогічних наук, доцент Ольга Дудка, кандидат технічних наук, доцент Марія Семаньків. Науковий консультант – доктор філософських наук, професор Галина Михайлишин.

Під час захистів студенти представили результати спільної наукової праці, зокрема теоретичні аспекти інтегрування педагогічного та мистецького знання у комп’ютерному програмування навчальних ігор для учнів початкових класів; власний педагогічний і графічний дизайн комп’ютерних навчальних ігор «Мандрівка Гаманця» та «Колосок» на уроках природничо-математичного циклу; можливості програмування щодо створення навчальних ігор для уроків STEAM задля підвищення фінансової грамотності школярів. Вони також презентували й інші інноваційні форми й методи інтегрованої роботи з учнями в Новій українській школі: створений освітній сайт, проблемні завдання й ситуації, ділові ігри, вікторини, завдання для групової навчальної діяльності та ін.

Професор кафедри педагогіки початкової освіти Олена Будник під час захистів зазначила, що розроблені та апробовані в процесі педагогічного експерименту комп’ютерні навчальні ігри «Мандрівка Гаманця» та «Колосок», як самостійно розроблений освітній продукт, можуть бути рекомендовані для практичного використання вчителям сучасної початкової школи, а також акцентувала на потребі запровадження в університеті наукових досліджень міждисциплінарного характеру, зокрема розроблення та затвердження відповідного Положення, алгоритму підготовки такого виду робіт, їх супровідної документації тощо. Професор також вказала на корисності партнерської взаємодії команди викладачів і студентів різних спеціальностей університету, що сприяє розвитку творчості, налагодженню дружніх професійних контактів, створенню середовища для обговорення наукових перспектив.