МИСЛИТИ ГЛОБАЛЬНО – ДІЯТИ ЛОКАЛЬНО! УЧАСТЬ ПРОФЕСОРКИ КАФЕДРИ ІННИ ЧЕРВІНСЬКОЇ У ЖУРІ МІЖНАРОДНОГО ІНКЛЮЗИВНОГО КОНКУРСУ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ТА СТУДЕНТІВ «ТОЧКИ ДОТИКУ» – 2021

Впродовж трьох місяців в Україні та за її межами тривав Міжнародний інклюзивний конкурсу для школярів та студентів «Точки дотику» – 2021», до якого долучилися учні ЗЗСО, студенти, співробітники інклюзивних ресурсних центрів, педагоги, викладачі ЗВО з дев’яти країн далекого і близького зарубіжжя. Лише з України у ньому брали участь 38 конкурсантів  з 11 областей. Засновниками і співорганізаторам конкурсу виступили Анастасія Матвієвська голова НО «Inclusive Practices» (Урекі, Грузія) та Оксана Гордійчук ГО «Inclusive Space. Ukraine Community» (Чернівці, Україна).

За результатами голосування визначено переможців у двадцяти номінаціях. Професорка кафедри педагогіки початкової освіти Інна Червінська ввійшла до складу журі цього міжнародного конкурсу, де їй випала честь відзначати переможців у номінації «Інклюзія: безумовність стосунків», у якій перше місце посіли учасники творчої лабораторії Вишевицької спеціальної школи Житомирської області з відеороликом «Руйнівники міфів». Особливу зацікавленість для освітян нашого регіону мають конкурсні проєкти, пов’язані з регіональними проблемами діяльності ЗЗСО в гірській місцевості. Так, зокрема перше місце в номінації – «Інклюзія: доступність, безбар’єрність, універсальний дизайн освітнього простору» посіли учасники громадської організації «Ми рівні» за представлену серію тренінгів «Універсальний дизайн в закладах освіти – запорука безбар’єрного освітнього простору дружнього для всіх». Запропоновані тренінги покликані зробити освіту в сільських громадах безбар’єрною та доступною для всіх її жителів.

Проведення конкурсів такого рівня сприяють розширенню безбарєрного простору, можливості проявити себе і бути почутим, бути рівними серед рівних дітям та молоді з особливими потребами. Позитивний досвід участі в конкурсі студентів варто впроваджувати на освітніх програмах педагогічного профілю підготовки здобувачів вищої освіти  Прикарпатського національного університету імені Василя Стефаника. Оскільки інноваційні та дієві освітні проєкти з інклюзивної освіти, які були представлені учасниками міжнародного конкурсу, сприятимуть збагаченню освітньої практики викладачів і студентів ЗВО.